Mobilni online

Nowe wyzwania, rosnąca konkurencja, ciągłe dostosowywanie się do potrzeb klienta - to tylko część powodów przemawiających za inwestowaniem w technologie mobilne.

Nowe wyzwania, rosnąca konkurencja, ciągłe dostosowywanie się do potrzeb klienta - to tylko część powodów przemawiających za inwestowaniem w technologie mobilne.

Stały kontakt pracownika z siecią firmową, aktualną bazą danych czy kontaktami biznesowymi niesie za sobą wymierne korzyści finansowe, szczególnie w obszarach logistyki, handlu i sprzedaży bezpośredniej. Na rynku istnieją rozwiązania pomagające dostosować zarówno infrastrukturę telekomunikacyjną firm do nowych wymagań (Fixed-Mobile Convergence), jak i platformę aplikacyjną (Unified Communications). Problemu nie stanowią także mobilne technologie dostępowe, których bogaty wachlarz zaczyna się od sieci bezprzewodowych 802.11a/b/g/n, WiMAX, struktur kratowych MESH, a kończy na systemach komórkowych GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSPA. Producenci telefonów, zaawansowanych terminali przenośnych i laptopów prześcigają się zaś w promocjach dedykowanych klientom biznesowym. Największą przeszkodą w systematycznym przekształcaniu firm w sprawnie działające, mobilne biura, według opinii wielu specjalistów i analityków rynku, jest jednak brak dostatecznej wiedzy kadry zarządzającej odnośnie do zalet płynących z wdrożenia konwergentnych systemów telekomunikacyjnych. Bierność decydentów w tym zakresie z czasem może przełożyć się na pozostanie w tyle za konkurencją, która znacznie wcześniej zauważyła potencjał mobilnego przedsiębiorstwa.