Mobilna satysfakcja

Wśród operatorów komórkowych najbardziej zadowolonych klientów miał w I kwartale br. PTK Centertel - wykazało badanie TNS OBOP Telecoms Index. W tym samym badaniu, które objęło operatorów stacjonarnych, najsłabiej wypadła spółka - matka operatora sieci Idea, Telekomunikacja Polska SA.

W badaniu TNS OBOP, które objęło operatorów sieci komórkowych, najwyższą średnią ocen jakości usług uzyskał PTK Centertel - 7,9 punktu (abonenci oceniali w skali 1 - 10 punktów). Operator sieci Idea tylko nieznacznie wyprzedził swoich konkurentów - sieć Polskiej Telefonii Cyfrowej oceniono na 7,7 punktu, a Polkomtela - na 7,6 punktu.

Najwięcej zadowolonych klientów sieci Idea było wśród użytkowników systemu pre-paid (67,3%). Wśród klientów abonamentowych zadowolonych było 65,2%. Najmniej zadowoleni są użytkownicy Simplusa - odsetek usatysfakcjonowanych przekracza nieznacznie połowę użytkowników (56,5%). Zadowolonych z Tak-Tak-a Ery GSM jest 62,9%. Odsetek zadowolonych klientów abonamentowych jest w obu tych sieciach zbliżony, i wynosi odpowiednio 62,2% w Plusie i 61,3% w Erze.

Zobacz również:

Warto przypomnieć, że w niedawno opublikowanych wynikach analogicznego badania użytkowników operatorów stacjonarnych, najsłabiej wypadła Telekomunikacja Polska, którą oprócz związków kapitałowych, łączy obecnie z PTK Centertel osoba prezesa Marka Józefiaka ( do grudnia ub. roku prezes PTK, obecnie przewodniczący rady nadzorczej tego operatora). Odsetek zadowolonych z usług spółki-matki operatora wynosił tylko 31%, a średnia ocen - 6,06 punktu. Tak więc na razie, w "wewnętrznej konkurencji" o zadowolenie klienta PTK bije TP SA na głowę.