Mobilna oferta dostawców

Telefonia HiPath WLAN w firmie

W zakresie skalowalnych systemów bezprzewodowych Siemens Enterprise Communications udostępnia zestaw komponentów, obejmujący infrastrukturę radiową, sprzętowe i programowe aparaty telefoniczne WLAN oraz aplikacje i usługi serwisowe, które pozwalają na wdrażanie mobilności w firmach. Rozwiązanie HiPath WLAN bazuje na architekturze sieci następnej generacji NGN i sprzętowo jest dostosowane do skalowania przepływności poszczególnych kanałów za pośrednictwem sterownika komponentów bezprzewodowych. Do współpracy z systemem Siemens preferuje aparaty WLAN 802.11 z funkcjonalnością SIP lub CorNet. Aparaty obsługujące ten drugi protokół umożliwiają jednolity dostęp do wszelkich aplikacji telefonicznych systemu HiPath opracowanych dla abonentów przewodowych.

W notebookach i komunikatorach PDA obsługujących WLAN dostępne są programowane aparaty dzisiaj powszechnie używane przez klientów HiPath, gdyż dla użytkownika końcowego nie ma znaczenia medium, przez jakie jest on podłączony. Abonent IP posiada pełną funkcjonalność abonenta systemowego, przede wszystkim nieograniczony dostęp do kilkuset usług systemu HiPath. Telefony Siemensa pracujące zgodnie ze standardem 802.11 WLAN, to optiPoint WL2 professional oraz optiPoint WL2 professional. Wyposażone w cały wachlarz funkcji - dzwonki polifoniczne, wyświetlacze graficzne oraz w optiPoint WL2 professional z protokołem CorNet - zapewniają użytkownikowi funkcje i aplikacje zawarte w systemach HiPath 4000 i HiPath 3000 przeznaczonych dla przedsiębiorstw. Standard sieci bezprzewodowych 802.11 pozwala na używanie telefonów WLAN we współpracy z dowolnym punktem dostępowym Aceess Point oraz w dowolnym środowisku sieciowym.

Mobilna oferta dostawców

Przykładowa architektura systemu EMO

Uzupełnieniem komunikacji mobilnej Siemensa w firmie jest zintegrowany system łączności radiowej HiPath Cordless przeznaczony do współpracy z systemami IP czasu rzeczywistego. HiPath usprawnia komunikację telefoniczną, a dzięki zgodności ze standardem DECT daje dobrą jakość dźwięku na rozległym obszarze wraz z obsługą dużego zagęszczenia abonentów i zachowaniem prywatności rozmów. System można integrować z innymi platformami Siemensa: HiPath 500, HiPath 3000/HiPath 5000 (HiPath Cordless Office) oraz HiPath 4000 (HiPath Cordless Enterprise).

Bezprzewodowa centrala PABX

Rozwiązanie Intellisync Device Management koncernu Nokia służy do zarządzania firmowymi telefonami komórkowymi i urządzeniami mobilnymi kilku platform, takich jak Symbian, Windows Mobile, Palm, BlackBerry oraz Windows (dla laptopów i komputerów stacjonarnych). Ma zapewniać ciągłą dostępność pracowników zdalnych, kontrolę aktywów zdalnych wraz z minimalizowaniem kosztów związanych z administracją IT.

Jako platforma PABX, Nokia Intellisync Device Management pozwala centralnie zarządzać dużą liczbą telefonów komórkowych przedsiębiorstwa, w tym na zdalne blokowanie telefonu i kasowanie jego zawartości w przypadku kradzieży, jak również zdalną instalację oprogramowania centralowego Call Connect czy programów antywirusowych.

W dedykowanym rozwiązaniu Nokia Intellisync Call Connect for Alcatel, system udostępnia telefonom komórkowym funkcjonalność korporacyjnego PABX w kontaktach poza biurem. Z kolei w aplikacji Nokia Intellisync Call Connect for Cisco umożliwia podłączenie telefonu komórkowego do korporacyjnej PABX w biurze poprzez WLAN.

Zasadniczą funkcją rozwiązania jest uzyskanie dostępności pod jednym numerem telefonicznym, z jedną skrzynką poczty głosowej, pełną obsługą centralową PABX z wykorzystaniem telefonów GSM oraz kierowanie rozmów sieci komórkowej do korporacyjnej IP wraz z kontrolą kosztów połączeń.

Współpracujące z systemami Alcatel-Lucent i Cisco rozwiązanie Nokia Intellisync Call Connect integruje telefony GSM wewnątrz prywatnego planu numeracji centrali abonenckiej, dla której telefon komórkowy jest rozpoznawany jak wewnętrzny numer centrali. W systemie udostępniono wszelkie podstawowe cechy telefonii stacjonarnej obejmujące: prywatny plan numeracyjny, powtórzenie ostatniego numeru, połączenia konsultacyjne, konferencje, przełączenie rozmowy, pocztę głosową oraz wszelkie rodzaje przeniesienia wywołań (natychmiastowe, przy zajętości, przy braku odpowiedzi).

Wdrożenie aplikacji tej klasy praktycznie powoduje redukcję liczby aparatów kontaktowych do jednego terminala (najwyżej dwóch), a w niektórych sytuacjach umożliwia tworzenie całkowicie bezprzewodowego biura - przy zastosowaniu telefonów GSM z funkcjami centrali biurowej PABX. Terminal pracuje wtedy w sieci GSM, gdy użytkownik jest poza biurem, a w momencie wejścia w zasięg bezprzewodowej sieci LAN (Wi-Fi) działa jako numer wewnętrzny centrali biurowej. W każdej sytuacji użytkownik jest osiągalny pod tym samym numerem.

Jarosław Kaczorowski Manager Ericsson Mobile Internet Applications Solution

Rozwiązania mobilne w firmach są koniecznością, gdyż wszędzie przynajmniej część pracowników działa poza siedzibą firmy, przy czym rozwiązania mobilne dobrze spełniające swą rolę muszą być zintegrowane z dotychczasowymi systemami stacjonarnymi. Tylko wtedy można z nich korzystać wymiennie i mieć pewność, że zgromadzone w nich informacje są spójne. Wprowadzanie danych na bieżąco powoduje, że informacje, które posiada przedsiębiorstwo, są bardziej aktualne, niż gdyby wprowadzano je dopiero po powrocie pracownika do biura - często po wielodniowej delegacji. Mobilne rozwiązania dają też możliwość korzystania z aplikacji polepszających jakość oraz wydajność pracy w terenie i zwiększających dzięki temu konkurencyjność przedsiębiorstw.

Mimo że poniżej podane przykłady stanowią jedynie wycinek obszaru zastosowań rozwiązań mobilnych, ich zakres, zasięg i ważność umacniają się w miarę upływu czasu. Firmy handlowe potrzebują mobilnego dostępu aplikacji do rejestracji i zamówień oraz kontaktów z klientem (CRM). Firmy logistyczne i kurierskie bezwzględnie są zainteresowane śledzeniem taboru i przesyłek. Wszystkie firmy zaś potrzebują łatwego dostępu do danych korporacyjnych, w tym kontaktów z klientami czy własnymi pracownikami, także do poczty elektronicznej czy zadań i ich harmonogramów. Wdrażanie aplikacji bezprzewodowych napotyka jednak czasem opór związany głównie z psychologiczną stroną pracowników, posługujących się dotąd terminalami stacjonarnymi. Mimo że miniaturyzacja ogólnie jest zaletą nowych produktów mobilnych, nie wszyscy pracownicy akceptują w nich małe wyświetlacze i klawiatury. Ta sytuacja zwykle wymaga silnej determinacji dostawcy w pokonywaniu pielęgnowanych latami przyzwyczajeń pracowniczych.


TOP 200