Mniejszy udział reklam i mniej pracowników
- 20.11.2001, godz. 08:40
Yahoo! ogłosiło plan restrukturyzacji spółki oraz strategię zwiększenia przychodów.
Nowa strategia ma uniezależnić portal od słabnących wpływów z reklamy. Dotychczas wpływy te stanowiły ok. 76% budżetu portalu. Zarząd zamierza obniżyć ten udział do 50 - 60%.
Ponadto Yahoo chce zwolnić 400 pracowników, tj. około 12% wszystkich zatrudnionych. Portal zamierza także uaktywnić swój dział reklamy, by jego pracownicy zamiast czekać na zamówienia, intensywnie poszukiwali klientów.
Zobacz również:
- Threads będzie mógł wysyłać do tej aplikacji wiadomości w trybie DM
- Facebook bez treści informacyjnych w Kanadzie
- Technologia i marketing
Potwierdzono ponadto prognozy wzrostu przychodów, wedle których w IV kw. br. wyniesie on 2%, a w przyszłym roku 14%. Yahoo! planuje wypracować w IV kwartale 160do 180 mln USD, w całym roku 2001 od 688 mln do 708 mln USD, a w przyszłym - do 725 mln do 785 mln USD. Yahoo zamierza ponadto rozwijać działy e-commerce, w tym płatne serwisy z grami on-line.