Mniejszy udział reklam i mniej pracowników

Yahoo! ogłosiło plan restrukturyzacji spółki oraz strategię zwiększenia przychodów.

Nowa strategia ma uniezależnić portal od słabnących wpływów z reklamy. Dotychczas wpływy te stanowiły ok. 76% budżetu portalu. Zarząd zamierza obniżyć ten udział do 50 - 60%.

Ponadto Yahoo chce zwolnić 400 pracowników, tj. około 12% wszystkich zatrudnionych. Portal zamierza także uaktywnić swój dział reklamy, by jego pracownicy zamiast czekać na zamówienia, intensywnie poszukiwali klientów.

Zobacz również:

  • Threads będzie mógł wysyłać do tej aplikacji wiadomości w trybie DM
  • Facebook bez treści informacyjnych w Kanadzie
  • Technologia i marketing

Potwierdzono ponadto prognozy wzrostu przychodów, wedle których w IV kw. br. wyniesie on 2%, a w przyszłym roku 14%. Yahoo! planuje wypracować w IV kwartale 160do 180 mln USD, w całym roku 2001 od 688 mln do 708 mln USD, a w przyszłym - do 725 mln do 785 mln USD. Yahoo zamierza ponadto rozwijać działy e-commerce, w tym płatne serwisy z grami on-line.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200