Mniej nieuczciwych klientów sieci GSM

Nowe warunki sprzedaży telefonów komórkowych w promocji przyczyniły się do znacznego zmniejszenia liczby nieuczciwych klientów wszystkich trzech operatorów GSM. Decydującym czynnikiem okazały się nowe procedury weryfikacji kredytowej potencjalnych abonentów i wprowadzona we wrześniu kaucja w wysokości 760 zł.

Nowe warunki sprzedaży telefonów komórkowych w promocji przyczyniły się do znacznego zmniejszenia liczby nieuczciwych klientów sieci GSM. Miesiąc temu Plus, Era i Idea wprowadziły jednocześnie ulepszone procedury weryfikacji zdolności kredytowej klientów. Proces takiej weryfikacji polega na sprawdzeniu u innych operatorów czy dany klient nie dokonał wcześniej nadużyć np. czy nie zaprzestał płacenia rachunków. Osoby, które się na to nie zgodzą, kupując aparat na zasadach promocyjnych muszą dodatkowo wnieść kaucję w wysokości 760 zł.

W wydanym wspólnie oświadczeniu operatorzy twierdzą, że na 180 tys. umów zawartych w tym czasie jedynie 50 klientów zdecydowało się na wniesienie kaucji. Reszta wyraziła zgodę na przeprowadzenia weryfikacji. Według przedstawicieli sieci GSM liczba tzw. ryzykownych transakcji spadła blisko o połowę. W ciągu dwóch miesięcy operatorzy zamierzają oszacować i przedstawić dane dotyczące zmniejszenia strat związanych ze złymi długami i uzyskanymi z tego tytułu oszczędnościami.

Zobacz również:

  • Ogromny wyciek danych amerykańskiego operatora AT&T
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200