Mistrzowie reputacji
- 28.01.2004, godz. 07:00
General Electric jest najbardziej szanowaną firmą na świecie, zaś Bill Gates cieszy się największym szacunkiem wśród liderów biznesu - w rankingu Financial Times i PricewaterhouseCoopers.
W rankingu najbardziej szanowanych firm na świecie (World's Most Respected Companies Survey), opracowywanego na zlecenie Financial Timesa i PricewaterhouseCoopers, General Electric już po raz szósty znalazł się na pierwszym miejscu. Na drugim miejscu znalazł się Microsoft, na trzecim Toyota, a na czwartym IBM (w ubiegłym roku miejsce trzecie). A oto dziesięć najbardziej szanowanych firm na świecie:
1. General Electric
2. Microsoft
3. Toyota
4. IBM
5. Wal-Mart
6. Coca-Cola
7. Dell
8. Berkshire Hathaway
9. DaimlerChrysler
10. Sony
Jak widać, w pierwszej dziesiątce rankingu dominowały firmy amerykańskie, resztę świata reprezentował jedynie niemiecki DaimlerChrysler oraz japońskie koncerny Toyota i Sony.
Wśród liderów biznesu najbardziej szanowany okazał się - już drugi rok z rzędu - Bill Gates, wyprzedzając Warrena Buffeta z firmy Berkshire Hathaway.
Zobacz również:
W pierwszej pięćdziesiątce w tym roku do przodu przesunęły się firmy: Disney, Honda, Johnson&Johnson, L'Oreal, Siemens, Caterpillar, Nissan, British Airways, HSCB, BASF, Philips Electronics i Danone.
"Wiele pozycji wśród pierwszych dziesięciu najbardziej poważanych firm na świecie zajmują od 1998 roku te same firmy. Jest to dowód, że podobnie jak w innych aspektach działalności biznesowej, tak pod względem reputacji solidne wartości i właściwa polityka są podstawą. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim wprowadzanie wartości w życie i konsekwencja w działaniu, niezależnie od warunków gospodarczych i wyzwań, jakie stają przed firmą. Właśnie takimi cechami wykazują się firmy, które od lat zajmują najwyższe pozycje na liście najbardziej szanowanych firm na świecie" - skomentował badanie prezes brytyjskiego oddziału PricewaterhouseCoopers, Kieran Poynter.
Była to już szósta edycja światowego rankingu, opracowywanego na podstawie opinii ponad tysiąca prezesów i dyrektorów generalnych firm z 20 państw oraz menedżerów funduszy inwestycyjnych, organizacji pozarządowych i przedstawicieli mediów.