Misja: zwiększyć bezpieczeństwo danych użytkowników

Sektor finansowy, w którym działa Grupa Aviva, przykłada szczególną uwagę do bezpieczeństwa. W połowie ub. r. ubezpieczyciel zakończył wdrożenie, w którego ramach wymieniono sprzęt mobilny i wprowadzono nowoczesne rozwiązanie MDM (Mobile Device Management).

Metryczka

Firma: Grupa Aviva

Branża: Ubezpieczenia, towarzystwa emerytalne, fundusze inwestycyjne

Produkty: Ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia majątkowe dla klientów indywidualnych i firm, ubezpieczenia samochodowe, fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia zdrowotne i turystyczne

Zatrudnienie ogółem: 1450 osób

Zatrudnienie w dziale IT: 205 osób

Przychody operacyjne w 2012 r.: 2,64 mld zł

Grupa Aviva działa w Polsce od 1992 r. (dawniej jako Commercial Union). Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza aktywami o wartości blisko 70 mld zł. Odpowiedzialność za zarządzanie takimi kwotami niesie za sobą konieczność zwracania szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. Firma posiada zresztą specjalne wewnętrzne wymogi (nazwane Aviva Policy), które muszą być spełniane przez jej oddziały. W wymogach zawarto dokładne informacje na temat tego, co i jak powinno być zabezpieczone na urządzeniach przenośnych. Zapisy dotyczą m.in.: uwierzytelniania, zdalnego czyszczenia danych, limitu czasu bezczynności, tworzenia kopii zapasowych, aktualizacji oprogramowania, przechowywania poczty elektronicznej, prywatności i szyfrowania, zarządzania urządzeniami czy anti-malware’u. Polityka jest szeroka i dotyczy każdego aspektu mobilnego bezpieczeństwa.

Wdrożyć MDM

W połowie roku 2013 nadarzyła się okazja, by grupa bliżej przyjrzała się właśnie rozwiązaniom mobilnym, z których korzysta. Aviva regularnie przegląda oferty dostawców usług. W tym roku zdecydowano, że firmę obsługiwać będzie nowy operator telefonii komórkowej – Orange Polska.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Uwierzytelnianie bez haseł – 10 rozwiązań
  • Co trzecia firma w Polsce z cyberincydentem

Posunięcie to miało doprowadzić do obniżenia stałych kosztów utrzymania urządzeń mobilnych, zwiększenia ich bezpieczeństwa oraz udostępnienia nowych rozwiązań pracownikom. Firma postanowiła przy okazji wymienić także urządzenia, z których korzystała. BlackBerry opuściło Grupę Aviva (zlikwidowano również serwer BlackBerry), a jego miejsce zajęły rozwiązania firmy Apple i urządzenia androidowe. Aviva skorzystała także z usług Integrated Solutions, które wdrożyło w firmie system Mobile Device Management.

„Przy wyborze rozwiązania typu MDM opieraliśmy się na dostępnej wiedzy z rynku. Zdecydowaliśmy się na MDM, ponieważ wiedzieliśmy, że są już dostępne bardzo dobre rozwiązania umożliwiające zarządzanie urządzeniami mobilnymi, z których możemy skorzystać produkcyjnie” – mówi Piotr Kowalski, Service Desk Manager, Departament IT, Grupa Aviva.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200