Miliardy dolarów na wyświetlaczach komórek

Gry i mobilna telewizja cyfrowa wkrótce staną się bardzo silnymi bodźcami rozwoju rynku komórkowego. Do 2009 r. rynek treści profilowanych na potrzeby telefonów wzrośnie prawie trzykrotnie osiągając wartość 47 mld USD - przewiduje firma Juniper Research.

Już obecnie rynek ten jest pokaźny. Z szacunków analityków wynika, że tego typu treści w skali globalnej generują przychody rzędu 17 mld USD. Juniper Research bierze tu pod uwagę sprzedaż muzyki na telefony komórkowe, gier, treści erotycznych oraz przychody z hazardu i innych rozrywkowych usług dostępnych na komórki.

W kategorii komórkowej rozrywki największy udział ma obecnie muzyka, przy czym Juniper Research podkreśla, że w tym segmencie wciąż najwięcej przychodów (ok. 80%) generują dzwonki do telefonów. Na drugim miejscu pod względem sprzedaży znalazły się treści określane ogólnie jako "infotainment". Jeśli chodzi o tę kategorię dostawcy treści i operatorzy najwięcej zarabiają wciąż na zwykłych tapetach do komórek.

Już teraz widać jednak, że rynek dosyć szybko ewoluuje w kierunku "bardziej zaawansowanych treści". Jednym z etapów przejściowych będzie wyraźny wzrost popytu na pobieranie pełnych utworów muzycznych wprost na telefony komórkowe. Już w 2011 roku, kiedy cały rynek komórkowych treści osiągnie wartość 77 mld USD, największą jego część - zdaniem Juniper Research - stanowić będą natomiast mobilna telewizja i gry. Do tego czasu segment hazardowy (konkursy SMSowe itp.) przewyższy wartość sprzedaży muzyki do telefonów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200