Miliard złotych na cyfryzację samorządów. Dziś pierwsze rozdanie

Dzisiaj ruszył pierwszy nabór wniosków w wartym miliard rozdaniu dotacji Cyfrowa Gmina. Jak sama nazwa wskazuje, są to publiczne środki na digitalizację dla samorządów. Warunkiem udziału jest poddanie się bezpłatnemu audytowi z zakresu cyberbezpieczeństwa.

Miliard złotych na cyfryzację samorządów. Dziś pierwsze rozdanie

Gminy Polski. Autorstwa Szczeciniarz - Praca własna, CC BY-SA 4.0

Od 100 tys. do 2 milionów złotych na wsparcie inwestycji informatycznych mogą otrzymać samorządy w ramach nowego programu rządowego „Cyfrowa Gmina”. Pogram będzie miał formę „cyfrowej subwencji”, która w większym stopniu pomaga mniej zamożnym samorządom. Środki zostaną proporcjonalnie podzielonej pomiędzy wszystkie jednostki samorządu terytorialnego w oparciu o dwa kryteria – liczbę mieszkańców oraz wartość współczynnika G, który zależy od wysokości dochodów podatkowych danej jednostki samorządu terytorialnego.

Pieniądze można przeznaczyć na cyfryzację urzędów, zakup sprzętu komputerowego dla jednostek podległych, przygotowanie urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami, wsparcie jednostek samorządu w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz szkolenia.

Zobacz również:

  • Dlaczego warto korzystać z VPN w 2024 roku?

Finansowanie wyniesie 100 proc. inwestycji. Środki na realizację programu (ok. 1 mld zł) będą w całości pochodziły z europejskiego funduszu ReactEU, który powstał jako reakcja na pandemię COVID-19. W związku z tym kwalifikowalność inwestycji w ramach programu liczy się od momentu wybuchu pandemii, czyli od lutego 2020. To oznacza, że samorządy wnioskując o wsparcie mogą ubiegać się również o refinansowanie wydatków poniesionych w zeszłym roku

Jednym z głównych celów programu „Cyfrowa Gmina” jest zwiększenie cyberbezpieczeństwa samorządów, dlatego warunkiem uzyskania środków z programu będzie zamówienie bezpłatnego audytu cyberbezpieczeństwa, a na zapewnienie cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych musi być przeznaczone minimum 30 proc. środków pozyskanych z grantu.

Nabór do konkursu odbędzie się w 3 rundach. Pierwsza runda trwa od 18 października do 16 listopada 2021. Terminy kolejnych rund mają zostać podane w późniejszym terminie.

Czas trwania projektu to maksimum 18 miesięcy, jednak nie później niż do 30.09.2023.

Realizatorem przedsięwzięcia jest Centrum Projektów Polska Cyfrowa.

Operatorem konkursu jest Politechnika Łódzka.

https://www.gov.pl/web/cppc/cyfrowa-gmina

Pytania dotyczące konkursu lub sposobu składania wniosku można zadawać mailowo lub dzwoniąc na infolinię.

Infolinia działa w godzinach 7:30-16:30 od poniedziałku do piątku: Tel.: +48 42 631 21 05

e-mail: [email protected]

! Podczas rejestracji w generatorze należy podać kod TERYT. Numer ten można pozyskać z dokumentu Lista JST uprawnionych do udziału w konkursie, który jest dostępny w DOKUMENTACJI KONKURSOWEJ w części Regulamin konkursu.

Link do generatora wniosków: https://cyfrowa-gmina.p.lodz.pl/

Konkurs Grantowy Cyfrowa Gmina jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Osi V. „Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia – REACT-EU” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (PO PC).

Oprac. Anna Ładan

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200