Miliard euro z e-reklamy

Chociaż udział reklamy internetowej w całym rynku reklamowym jest niewielki, to i tak Internet jest w tej chwili najbardziej dynamicznym i najlepiej rozwijającym się medium – twierdzą analitycy Forrester Research. Według ich prognoz, w 2005 roku wydatki na e-reklamę wyniosą miliard euro.

Obecnie lwia część reklam trafia do telewizji i prasy. Nie mniej jednak wciąż zwiększa się udział e-reklamy w całym rynku. Forrester Research wskazuje na ogromną dynamikę internetowych form promocji. W tej chwili e-reklama obejmuje 1% wszystkich form reklamowych w Europie. Do 2008 roku wskaźnik ma się powiększyć do 1,5%.

W nachodzącym roku nastąpić ma wzrost w liczbie firm zainteresowanych marketingiem internetowym. Analitycy Forrester Research szacują, że w Europie wydatki na e-reklamę wyniosą w 2004 roku ok. 555 mln funtów (dotyczy to bannerów oraz sponsorowanych odnośników) – co oznaczać będzie 12,5% wzrost w porównaniu z rokiem bieżącym.

Zobacz również:

  • Mroczne sekrety zarządzania danymi
  • Automatyzacja pozbawi pracy miliony osób. Kto jest zagrożony?

Do 2008 roku wartość wydatków na te formy e-reklamy wzrośnie do 980 mln funtów.

Forrester Research wskazuje również na fakt, że 57% Europejczyków posiada dostęp do Sieci. Internauci wydadzą w tym roku 33 mld funtów na zakupy online. Na 2007 rok prognozuje się wzrost wydatków o 69%, co w rezultacie obejmie kwotę 100 mld funtów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200