Microstrategy wycofuje się z rynku oprogramowania dla call center

W ramach zapowiedzianych zmian firma Microstrategy odsprzeda własną, wyspecjalizowaną w rozwoju oprogramowania dla telefonicznych centrów obsługi klienta, spółkę zależną Angel firmie Genesys. Microstrategy będzie koncentrować się na rozwoju oprogramowania klasy Business Intelligence.

Należąca do Microstrategy spółka rozwija m.in. oferowane w modelu usługowym, wysoce interaktywne narzędzia wspierające obsługę klienta w procesach specyficznych dla bankowości oraz służby zdrowia. Firma Angel rozwija też oprogramowanie wspierające procesy samoobsługi klientów. Warta 110 mln USD transakcja przejęcia firmy Angel przez Genesys ma zostać zamknięta w przyszłym miesiącu. Zakup spółki rozwijającej oprogramowanie call center ma pozwolić na rozszerzenie oferty Genesys oraz stworzenie kompleksowych rozwiązań wspierających samoobsługę konsumentów.

Przedstawiciele firmy Microstrategy oficjalnie nie ujawniają powodów wyjścia z tego segmentu rynku. Wiadomo natomiast, że strategia rynkowa amerykańskiego producenta oprogramowania biznesowego zakłada koncentrację na obszarze rozwiązań klasy Business Intelligence. Eksperci wskazują jednak, że Microstrategy inwestuje również w technologie mobilne i rozwiązania e-commerce.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200