Microsoft zintegruje Skype z platformą Lync

Wykorzystanie technologii Skype w ramach platformy Lync ma pozwolić m.in. na rozszerzenie liczby obsługiwanych kanałów komunikacyjnych i usprawnienie komunikacji z klientami oraz partnerami biznesowymi.

Zdaniem przedstawicieli kierownictwa koncernu Microsoft technologie przejęte wraz z nabyciem firmy Skype mają zostać wykorzystane m.in. do stworzenia rozwiązań ułatwiających komunikację użytkowników biznesowych z otoczeniem firmy. "Wielokrotnie pytano mnie czy przejęcie firmy Skype oznacza, że Microsoft mało entuzjastycznie podchodzi do potencjału rynkowego platformy Lync. Sytuacja jest tymczasem dokładnie odwrotna. Jednym z najważniejszych powodów, dla których zdecydowaliśmy się kupić firmę Skype była chęć rozszerzenia dotychczasowych możliwości środowiska Lync o rozwiązania umożliwiające bezpieczną i bezpośrednią komunikację z klientami i partnerami biznesowymi z całego świata" - zapewnia Steve Ballmer. Według niego integracja funkcjonalności platformy Lync z komunikatorem Skype będzie w pewnym sensie urzeczywistnieniem wizji konsumeryzacji rozwiązań IT. Przedstawiciele koncernu Microsoft nie precyzują jednak kiedy środowisko Lync zostanie wzbogacone o rozwiązania firmy Skype. Zapowiedziana w maju 2011 roku transakcja jest bowiem przedmiotem analiz ze strony regulatorów rynkowych. Warto jednak nadmienić, że w czerwcu warunki transakcji zostały zaaprobowane przez Amerykańską Federalną Komisję Handlu oraz Departament Sprawiedliwości USA. Mówiło się wtedy, że fuzja może zostać sfinalizowana jeszcze w tym roku.

Rozwijana ma być również dotychczasowa funkcjonalność platformy Lync. Wedle zapowiedzi platforma komunikacyjna Lync będzie nadal oferowana w formie rozwiązania serwerowego, a także w modelu usługowym - m.in. jako część pakietu Office 365. Zdaniem przedstawicieli koncernu z Redmond serwerowa wersja platformy Lync może z powodzeniem zastępować klasyczne centrale PBX. Oprogramowanie łączy m.in. funkcje komunikatora tekstowego, głosowego oraz rozwiązania wideokonferencyjnego. Platforma Lync może być integrowana m.in. z oprogramowaniem Microsoft Office, SharePoint oraz Exchange, a także z usługą Active Directory oraz korporacyjnymi centralami PBX. Z ujawnionych informacji wynika, że planowane jest m.in. rozszerzenie funkcjonalności rozwiązania oferowanego w formie usługi o możliwość integracji z lokalną, korporacyjną infrastrukturą teleinformatyczną. Poza funkcjami typowymi dla komunikatorów tekstowych obecnie oprogramowanie Lync Online obsługuje m.in. możliwość nawiązywania bezpośrednich połączeń głosowych i wideokonferencyjnych z innymi użytkownikami środowiska Lync. Jednak w odróżnieniu od serwerowej wersji środowiska Lync usługa oferowana w modelu cloud nie pozwala na realizację połączeń za pośrednictwem klasycznych linii telefonicznych oraz sieci komórkowych. Zdaniem przedstawicieli koncernu Microsoft usługa Lync Online zyska tego typu funkcjonalność najwcześniej w przyszłym roku.

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200