Microsoft zakończył przejęcie Nuance Communications za 19,7 mld dolarów

Nuance Communications to firma specjalizująca się w dziedzinie "konwersacyjna sztuczna inteligencja". Microsoft właśnie zakończył przejęcie.

Microsoft przejął Nuance / Fot. Materiały własne

Microsoft przejął Nuance / Fot. Materiały własne

Przejęcie Nuance Communications jest największe od czasu, gdy Microsoft kupił LinkedIn za 26,2 mln dolarów w 2016 r. Główny powód przejęcia to chęć rozszerzenia usług w chmurze dla sektora opieki zdrowotnej.

Mark Benjamin, dyrektor generalny Nuance, pozostanie na stanowisku. Będzie natomiast podlegał Scottowi Guthrie, wiceprezesowi grupy Microsoft, która zajmuje się chmurą i AI.

Zobacz również:

  • Były programista Microsoftu: wydajność Windows 11 jest "komicznie zła" nawet na potężnym PC

Sprawdź: Program do nagrywania ekranu

Za sprawą rozwiązań technologicznych Nuance mamy doczekać się chmur, które w dużym stopniu korzystają z AI i pomagają zaspokoić krytyczne potrzeby organizacji z sektora opieki zdrowotnej. A są to szerokie potrzeby - od zmniejszenia wypalenia wśród lekarzy, po poprawę wczesnego wykrywania chorób, leczenia i opieki.

"Zakończenie tego znaczącego i strategicznego przejęcia łączy najlepszą w swojej klasie konwersacyjną AI z zaufaną, branżową chmurą firmy Microsoft" - podkreśla Scott Guthrie. "Ta potężna kombinacja pomoże dostawcom oferować bardziej przystępna cenowo, skuteczną i dostępną opiekę zdrowotną, a także pomoże organizacjom w każdej branży tworzyć spersonalizowane i znaczące doświadczenia klientów" - dodaje.

Microsoft chce również wykorzystać wielokanałowe rozwiązania Nuance do obsługi klientów, aby zwiększyć zdolność organizacji do lepszej obsługi konsumentów, pacjentów i pracowników.

Zobacz: Emotka

Mark Benjamin przekonuje, że będzie to owocna współpraca. "Ponieważ Microsoft i Nuance łączą się w jedną organizację, jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie stoją przed naszymi technologiami, pracownikami, klientami i partnerami".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200