Microsoft wybierze następcę DVD?

Koncern z Redmond zamierza w najbliższym czasie intensywnie promować standard HD DVD - jeden z dwóch formatów pretendujących do miana "następcy DVD". Microsoft zamierza wykorzystać do tego swoją silną pozycję na rynku systemów operacyjnych - informuje magazyn EE Times.

Microsoft wybierze następcę DVD?
Jak dowiedzieli się dziennikarze EETimes.com, gigant z Redmond zamierza promować HD DVD na kilka sposobów. Jednym z nich będzie wyposażenie systemu Windows Vista (następcy Windows XP, jego premiera planowana jest na koniec 2006 r.) w natywną obsługę tego formatu (dzięki czemu system będzie odtwarzał filmy na HD DVD bez dodatkowego oprogramowania).

Drugi sposób - wykorzystywany już dziś - to zachęcanie parterów (głównie producentów sprzętu) do wspierania HD DVD. Według EETimes.com, owo zachęcanie polega m.in. na udzielaniu znaczących rabatów firmom, które zdecydują się na wspieranie wybranego przez Microsoft standardu.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI

Z nieoficjalnych informacji wynika, że niedawna decyzja koncernu HP, który zrezygnował z wyłącznego wspierania standardu Blu-Ray i ogłosił, że będzie korzystał również z HD DVD (pisaliśmy o tym w tekście "HP realizuje groźby") zainspirowana została właśnie przez Microsoft. Maureen Weber z HP przyznała, że przed podjęciem ostatecznej decyzji w tej sprawie przedstawiciele HP wielokrotnie spotykali się z pracownikami Microsoftu.

Microsoft jak na razie nie potwierdził powyższych informacji.

Warto przypomnieć, że w październiku opublikowany został raport firmy analitycznej Forrester, z którego wynika, że na wygranie trwającej od kilkunastu miesięcy "wojny formatów" zdecydowanie większe szanse niż HD DVD ma opracowany przez Sony format Blu-ray. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w tekście "Forrester: Blu-ray wygra, ale to potrwa".

Więcej informacji: EE Times.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200