Microsoft ujawnił szczegóły dotyczące własnej konsoli do gier

Wydajność graficzna urządzenia ma być ponad trzy razy większa od obecnie dostępnych na rynku rozwiązań - twierdzą przedstawiciele Microsoftu.

Podczas odbywającej się w San Diego Game Developers Conference Bill Gates poinformował o planach stworzenia przez Microsoft własnej konsoli do gier. Urządzenie, o którego budowie spekulowano już od dawna, nosi roboczą nazwę X-Box i ma się pojawić na rynku w przyszłym roku. Pierwsze informacje o tym, że gigant z Redmond pracuje nad konsolą, pojawiły się w ub.r. Jednak do dzisiaj (10 marca) Microsoft nie chciał ich potwierdzić.

Wydajność graficzna urządzenia ma być - według przedstawicieli Microsoftu - ponad trzy razy lepsza niż obecnie dostępnych na rynku rozwiązań. Firma uważa, że jej produkt będzie stanowił główną konkurencję do PlayStation 2, konsoli Sony, wprowadzonej do sprzedaży w ubiegłym tygodniu.

Aby zapewnić swojej konsoli odpowiednia moc przetwarzania grafiki, Microsoft nawiązał współpracę z firmą NVidia, producentem wysoko wydajnych układów graficznych. Wydajność układu, który ma zostać zastosowany w X-Box ma wynieść ponad 300 mln wielokątów na sekundę. Dla porównania PlayStation 2 oferuje 75 mln, natomiast Dreamcast firmy Sega już "tylko" 3 mln. Trójwymiarowe obrazy, reprezentujące obiekty w grach, tworzone są z wielu takich wielokątów, a im więcej można ich wyświetlić na sekundę, tym bardziej przedmioty mogą być zbliżone wyglądem do rzeczywistości.

Podobnie jak najnowszy produkt Sony, X-Box wykorzystywał technologię DVD i umożliwi odtwarzanie filmów zapisanych w tym formacie. Jednak w odróżnieniu od obecnie dostępnych urządzeń, konsola Microsoftu będzie wyposażona również w dysk twardy o pojemności 8 GB. Oprócz wydajnego układu graficznego znajdzie się w również procesor klasy x86 taktowany zegarem 600 MHz. Eksperci przewidują, że producentem jednostki centralnej będzie prawdopodobnie Intel, choć wcześniejsze spekulacje dotyczyły procesorów AMD.

Nie zdradzono, pod kontrolą jakiego systemu będzie działać konsola, wiadomo jednak, że będzie ona zgodna z interfejsem Direct X, powszechnie stosowanym do gier w systemie Windows. Ujawniono również, że do komunikacji z innymi urządzeniami X-Box będzie wykorzystywać łącza audio-wideo oraz interfejs Fast Ethernet. Nie wspomniano natomiast nic o rozwiązaniach powszechnie stosowanych w komputerach osobistych oraz przez Sony, a więc o złączu USB, IEEE1394 i PC Card.

Prace nad nowym produktem, jak również związane z wprowadzeniem go na rynek mają zostać powierzone działowi Games Division, na którego czele stanie Robbie Bach, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za Home and Retail Division.

Swoje zaangażowanie w projekt zapowiedziały już znane firmy produkujące gry, takie jak Electronic Arts, Konami, Acclaim Entertainment oraz Edios Interactive. Microsoft prowadzi rozmowy o współpracy również z firmą Sega, która wykorzystuje już w swoich konsolach Dreamcast system operacyjny Windows CE.

***

Microsoft tworzy konsolę do gier komputerowych?

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200