Microsoft ujawnia model cenowy usług .Net

Od firm implementujących nową technologię we własnych produktach Microsoft będzie pobierał 1500 USD za każdą aplikację wykorzystującą usługi z pakietu .Net My Services. Firmy te będą uiszczać opłatę "abonamentową" w wysokości 10 tys. USD rocznie.

Microsoft przedstawił więcej szczegółów dotyczących platformy .Net. Podczas odbywającej się w Los Angeles imprezy Professional Developers Conference, przedstawiciele koncernu ujawnili jak będzie wyglądał model cenowy usług .Net. Małe firmy implementujące w swoich rozwiązaniach konkretne moduły pakietu.Net My Services, będą uiszczać opłaty w wysokości 1000 USD rocznie i ok. 250 USD za każdą aplikacje stworzoną na bazie nowej technologii. Od firm implementujących .Net na większą skalę, pobierana będzie roczna opłata "abonamentowa" w wysokości 10 tys. USD i 1500 USD za każdą aplikację wykorzystującą usługi .Net My Services. Microsoft przewidział również odrębne umowy dla dużych klientów korporacyjnych. W takich przypadkach opłaty będą ustalane indywidualnie.

"Z punktu widzenia firm programistycznych zastosowanie technologii .Net będzie wymagało niewielkich nakładów. W najbliższych latach na rozwój i promocję platformy .Net przeznaczymy kilkaset milionów dolarów, wiec to nie twórcy oprogramowania poniosą koszty popularyzacji tej technologii" - powiedział wiceprezes działu Microsoft .Net.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Producent potwierdził, że internetowy serwis MSN oraz pakiet Office będą dwiema głównymi platformami dla nowych usług sieciowych. W ramach .Net My Services Microsoft przygotowuje zestaw kilkunastu usług dla użytkowników indywidualnych, z których pierwszymi będą portfele elektroniczne, internetowe kalendarze, czy różnego rodzaju usługi powiadamiania (.Net Alerts). Centralnym elementem pakietu będzie system identyfikacji Passport, dzięki któremu możliwe będzie korzystanie z pozostałych usług. Microsoft przygotował subskrypcyjny model opłat, nie ujawniono jednak ich wysokości. W celu ułatwienia integracji z innymi rozwiązaniami typu "single-sign-on" Microsoft udostępnił technologię Passport, także innym producentom. Przedstawiciele firmy ponownie zapewnili, że żadne dane które użytkownik podaje rejestrując się w tym systemie, nigdy nie będą bez jego wiedzy przekazywane stronom trzecim.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200