Microsoft ujawnia ceny Office 2010

W zależności od zestawu aplikacji biurowych oraz ich funkcjonalności ceny poszczególnych wersji pakietu Microsoft Office 2010 na rynku amerykańskim mają wahać się od 99 do 499 USD. Komercyjna premiera pakietu Office 2010 jest planowana na drugi kwartał br.

Pakiet Office 2010 sprzedawany będzie w czterech wersjach zróżnicowanych pod względem rodzajów aplikacji wchodzących w skład poszczególnych pakietów. Najuboższa, pudełkowa wersja pakietu Office 2010 - Home and Student ma kosztować 149 USD. W skład pakietu przeznaczonego wyłącznie do użytku niekomercyjnego wejdą: Word 2010, Excel 2010, PowerPoint 2010 oraz aplikacja OneNote 2010. Wersja OEM - kupon z numerem licencyjnym - tej wersji pakietu ma kosztować 119 USD. Z kolei najtańszy, przeznaczony do użytku komercyjnego zestaw aplikacji biurowych z rodziny Office 2010 ma kosztować 279 USD w wersji pudełkowej lub 199 USD w wersji OEM. W porównaniu ze wspomnianą powyżej wersją - poza zapisami licencyjnymi zezwalającymi na wykorzystywanie oprogramowania m.in. w podmiotach komercyjnych i agencjach rządowych - Office 2010 w wersji Home and Office zawierać ma również aplikację Outlook 2010.

Microsoft ujawnia ceny Office 2010

Pudełkowe wydanie Office 2010 Professional

Natomiast najbogatsze wydanie Office 2010 dedykowane do użytku w firmach - wersja Professional została wyceniona na 499 USD w wersji pudełkowej. Wersja OEM ma być o 150 USD tańsza. W skład tej edycji wejdą wszystkie wspomniane wcześniej aplikacje biurowe Office oraz oprogramowanie Publisher 2010 i baza danych Access 2010. Dla użytku akademickiego przeznaczona będzie zaś wersja Office Professional Academic. Pod względem funkcjonalności oprogramowania nie będzie ona różnić się od komercyjnego wydania Professional. Cenę edycji akademickiej ustalono na 99 USD.

Użytkownicy wszystkich wydań poza Home and Office zyskają również dostęp do internetowej wersji oprogramowania - Office Web Apps. Posiadaczom licencji na Office 2010 w wersjach Professional i Professional Academic przysługiwać ma również dodatkowe wsparcie techniczne. Warto dodać, że licencje pudełkowych wydań pakietu Office 2010 mają pozwalać na instalację oprogramowania na dwóch, a w przypadku wersji Home and Student Family Pack - trzech komputerach. Zakup numeru licencyjnego będzie natomiast upoważniał do zainstalowania aplikacji pakietu Office 2010 tylko na jednej maszynie. Bardziej szczegółowe informacje na temat zasad licencjonowania pakietu Office 2010 udostępnione zostaną najprawdopodobniej podczas rozpoczynających się jutro targów elektroniki konsumenckiej CES. Obecnie nie wiadomo również nic na temat planowanych cen pakietu Office 2010 poza Stanami Zjednoczonymi.

Office 2010 zadebiutuje na rynku najprawdopodobniej w czerwcu. Obecnie oprogramowanie znajduje się w fazie testów. Publiczna wersja beta najmłodszej odsłony pakietu aplikacji biurowych koncernu z Redmond została udostępniona w listopadzie zeszłego roku.

Czytaj też:

Microsoft ma zakaz sprzedaży Worda 2007

Office 2010 - poznaj nowe funkcje pakietu biurowego

Nadchodzi nowy Exchange

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200