Microsoft stawia na Windows Mobile

Microsoft twierdzi, że w bieżącym roku znacząco zwiększy sprzedaż swojego przenośnego OS-u. W latach 2008 i 2009 firma chce notować co najmniej 50-procentowy wzrost sprzedaży Windows Mobile. "Pięćdziesiąt procent to minimum" - mówi Eddie Wu, odpowiedzialny za azjatycki rynek oprogramowania OEM.

W roku podatkowym 2007, który kończy się w czerwcu bieżącego roku, Microsoft sprzeda 20 milionów kopii Windows Mobile. To niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Przez najbliższe dwa lata koncern liczy na 50-procentowy wzrost każdego roku. Jak informuje Wu, firma wciąż odnotowuje bardzo dobry wzrost sprzedaży w Europie i USA, jednak to region Azji i Pacyfiku, Rosja, Brazylia, Indie i Bliski Wschód najbardziej napędzają sprzedaż.

Kevin Chang, analityk z Citigroup, zauważa jednak: "Nawet jeśli Microsoft będzie zwiększał sprzedaż o 50-60% każdego roku, to nie znaczy, że zdobędą jakiś znaczny udział w rynku. Przenośne systemy operacyjne Microsoftu i Apple'a mają wciąż bardzo małe udziały w porównaniu z Symbianem". Dodaje przy tym: "Microsoft jest jednym z niewielu graczy, którzy oferują obsługę ekranów dotykowych i to pomaga im rosnąć".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200