Microsoft rozwija office'owy app store
- Antoni Steliński,
- 27.04.2011, godz. 15:01
Koncern z Redmond robi wiele, by przekonać dzisiejszych użytkowników SharePointa do świadczonej w chmurze usługi SharePoint Online - jednym z warunków koniecznych do realizacji tego zadania będzie dostarczenie im odpowiednich narzędzi do pracy. Temu celowi ma służyć zaprezentowany niedawno serwis z aplikacjami - Office 365 Marketplace.
- Jak będzie wyglądał Office 365
- Czy Office 365 pozbawi chleba administratorow MS Exchange?
- IEEE podejmuje prace nad standardami cloud computing
- Czym właściwie jest cloud computing?
Zobacz też:
Zdaniem analityków, to właśnie dla tej ostatniej platformy sprawnie działający serwis z aplikacjami będzie kluczowy. "Od dobrych pięciu lat sugerowałem ludziom z Microsoftu, że potrzebują "app store'a" dla SharePointa" - komentuje Mark Gilbert, analityk z Gartnera. O tym, że taki serwis faktycznie jest potrzebny, świadczy zdaniem Gilberta choćby to, że w ostatnich latach ekosystem aplikacji dla SharePointa rozwijał się samoistnie, bez centralnego serwisu Microsoftu.
Zobacz również:
- Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
- Przychody z Apple Store w Europie stanowią niewielki procent globalnych przychodów uzyskiwanych przez Apple z tej usługi
- Najlepsze bezpłatne alternatywy dla pakietu Microsoft (Office) 365
"Microsoft zamierza teraz intensywnie promować SharePoint Online - a do tego niezbędne będą narzędzia i usługi, umożliwiające profilowanie tej usługi pod kątem specyficznych potrzeb firm z różnych branż, np. HR czy farmaceutycznych. Bo przecież SharePoint jest dość szczególnym oprogramowaniem, które w znacznie większym stopniu niż inne produkty koncernu, wymaga dostosowania do potrzeb konkretnego użytkownika" - tłumaczy analityk Gartnera.
Dotychczasowe działania pokazują, że Microsoft zamierza poważnie podejść do tego zadania - koncern opracował rygorystyczny zestaw wymogów, które muszą spełniać aplikacje zgłaszane do Office 365 Marketplace. Wiadomo już, że wszystkie programy będą musiały zaliczyć test MPR (Microsoft Platform Ready - zostanie on udostępniony wkrótce). "Wszystkie pozycje, które pojawią się w Office 365 Marketplace, zostaną wcześniej sprawdzone przez nas - chcemy się upewnić, że faktycznie będą one przydatne dla użytkowników Office 365" - tłumaczą przedstawiciele koncernu.
Wygląda na to, że Microsoft zamierza być w tym przypadku bardziej wybredny niż operatorzy mobilnych app store'ów (Apple, Google), którzy zwykle testują programy tylko pod kątem poprawności działania i bezpieczeństwa. Koncern z Redmond chce jeszcze sprawdzać, czy aplikacje i usługi będą faktycznie przydatne dla jego klientów.
Na razie w Office 365 Marketplace znaleźć można ok. 30 produktów stworzonych z myślą o SharePoint Online - są wśród nich m.in. narzędzia do migracji danych, zarządzania bazą danych oraz wdrożeń.