Microsoft przeprasza za awarię Outlook.com

Kilka godzin później, firma przyznaje, że część użytkowników wciąż może mieć problemy z usługą.

Microsoft przeprasza za awarię Outlook.com

Outlook.com

Od ubiegłej środy, użytkownicy Outlook.com, usługi SkyDrive oraz aplikacji People zgłaszali problemy z dostępem do nich. Microsoft zareagował szybko i naprawił usterkę w swojej aplikacji w ciągu kilku godzin. Uporanie się z problemami SkyDrive zajęło ponad dzień. Najgorzej mieli natomiast użytkownicy poczty Outlook. Wielu z nim sprawiała ona problemy aż do niedzieli. Chodzi tu w szczególności o tych, którzy próbowali się nią połączyć za pomocą smartfonów iPhone.

Amerykańska firma opublikowała oświadczenie, w którym przeprosiła wszystkich, którzy mieli problemy z jej usługami i podziękowała za cierpliwość podczas rozwiązywania problemów. Napisała również, że problemy powstały w wyniku błędnie działającej usługi w EAS (Exchange ActiveSync). Doprowadziła ona do tego, że urządzenia mobilne otrzymywały komunikat o błędzie i nieustannie próbowały na nowo nawiązać połączenie z Outlook.com. Nagły wzrost ruchu sprawił, że usługa została przeciążona.

Zobacz również:

  • Jak wymienić używane urządzenia firmowe na zniżkę na nowy sprzęt? Sprawdź, jak działa odkup sprzętu w iMad!
  • Ważna informacja dla użytkowników oprogramowania .NET 7

Radość z rozwiązania wszystkich problemów, nie trwała jednak w Microsofcie zbyt długo. Zaledwie kilka godzin po pochwaleniu się sukcesem, firma opublikowała kolejny wpis, w którym powiedziała, że część użytkowników wciąż może mieć problemy. Uporano się jednak z nimi dość szybko, bo jeszcze w niedzielę.

Microsoft zapewnił jednocześnie, że podjął kroki mające sprawić, że podobne awarie nie przydarzą się w przyszłości. Firma zwiększyć miała przepustowość w swojej sieci, szczególnie dla usług dotkniętych problemami. Poprawiono także sposób obsługi błędów dla urządzeń wykorzystujących Exchange ActiveSync.

Eksperci podkreślają jednak, że tego typu awarie pojawiają się w bardzo złym czasie. Microsoft dopiero co chwalił się niezawodnością swoich usług działających w chmurze i krytykował rywala – Google – w swojej nowej kampanii reklamowej. Tymczasem, z wyliczeń wynika, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy doszło już do wielu awarii, w wyniku których tylko Outlook.com był niedostępny przez w sumie kilkanaście dni.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200