Microsoft przenosi sprzedaż swoich produktów wyłącznie do Internetu

Korporacja zapowiada, że zamknie wszystkie swoje stacjonarne sklepy i skoncentruje się wyłącznie na handlu internetowym. Gigant technologiczny z Redmond ma obecnie 82 takie sklepy na całym świecie, z czego 10 znajduje się w USA. Z powodu pandemii koronawirusa ich działalność zawieszono na nieokreślony czas już w połowie marca. Wszystko wskazuje na to, że teraz zostaną zamknięte na dobre.

Microsoft

Korporacja ogłosiła swoją decyzję w dokumencie zatytułowanym „Microsoft Store announces new approach to retail” (Microsoft Store ogłasza nowe podejście do sprzedaży), w którym wyjaśnia iż wszystkie jego produkty i usługi będzie można teraz kupować wyłącznie w Internecie, wchodząc na jej stronę microsoft.com.

Microsoft informuje jednocześnie, że sklepy funkcjonujące w czterech miejscach (w Nowym Jorku, w Londynie, w Sydney oraz w firmowym kampusie w Redmond) nie zostaną fizycznie zlikwidowane, a zmienią swoje nazwy na „Microsoft Experience Centers”. W centrach tych firma nie będzie sprzedawać swoich produktów i usług , a będzie je tylko prezentować i reklamować.

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI
  • Były programista Microsoftu: wydajność Windows 11 jest "komicznie zła" nawet na potężnym PC

Pracownicy zatrudnieni w likwidowanych sklepów nie będą zwalniani, a Microsoft zaproponuje im możliwość dalszego funkcjonowania, pełniąc rolę zdalnej obsługi sklepów. Będą pracować w trybie online komunikując się z klientami za pośrednictwem narzędzi do prowadzenia wideokonferencji, prezentując im i sprzedając dalej rozwiązania Microsoftu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200