Microsoft prezentuje Viva Sales - inteligentny dodatek do CRM

Microsoft zaprezentował swoją pierwszą aplikację przeznaczoną dla sprzedawców.

Microsoft pochwalił się nową usługą. Viva Sales to narzędzie zaprojektowane z myślą o sprzedawcach. Zadaniem usługi jest automatyzacja wprowadzania danych do systemu CRM wykorzystując informacje znajdujące się w usługach Microsoft - głównie poczcie Outlook oraz komunikatorze Teams.

Microsoft Viva Sales
Źródło: microsoft.com

Microsoft Viva Sales

Źródło: microsoft.com

Według giganta z Redmond Viva Sales ułatwi zarządzanie danymi, na których pracują sprzedawcy. Eliminacja konieczności ręcznego wprowadzania danych ma przełożyć się na większy komfort pracy handlowców oraz zwiększyć ilość interakcji z klientami.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI

Viva Sales bazuje na uruchomionej niedawno usłudze Microsoft Viva. Dane synchronizowane są w ramach usługi Microsoft 365. Viva Sales gromadzi informacje dotyczące klientów, które zostały rozproszone w różnych aplikacjach Microsoft 365 i automatycznie umieszcza je w wybranym systemie CRM wdrożonym w danej organizacji. Rozwiązanie współpracuje z Microsoft Dynamics 365 Sales oraz innymi systemami CRM np. Salesforce, Freshworks oraz Zoho.

Podczas pracy z Viva Sales rola handlowców sprowadza się do oznaczenia kontaktu jako klienta. Interakcja ta najczęściej odbywać się będzie w poczcie Outlook.

Microsoft opisuje Viva Sales jako inteligentnego towarzysza CRM dla handlowców. Firma chwali się, że rozwiązanie to pozwoli zdjąć ze sprzedawców najbardziej żmudny element procesu sprzedaży - wprowadzenie danych i zarządzanie ich przepływem w organizacji.

Viva Sales działa w oparciu o sztuczną inteligencję. Rozwiązanie posiada możliwość przekazywania rekomendacji, które mają przyczynić się do zwiększenia zaangażowania wśród handlowców.

Rozwiązanie w wersji poglądowej zostanie udostępnione zainteresowanym organizacjom w lipcu. Finalnie Viva Sales trafi do pakietu Microsoft 365 w czwarta kwartale 2022 roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200