Microsoft prezentuje Surface 2.0

Microsoft pokazał światu drugą wersję swojego "multimedialnego stołu" - Surface. Od poprzednika odróżnia go niższa cena, grubość obudowy czy możliwość montowania go na ścianach. Amerykańska firma już zainteresowała swoim produktem znane marki.

Microsoft Surface 2.0, a w zasadzie SUR40, bo takie oznaczenie otrzymało urządzenie to "multimedialny stół" drugiej generacji. Urządzenie produkowane jest przez firmę Samsung. Jest to gruby na cztery cale panel, który w odróżnieniu od swojego poprzednika nie posiada wbudowanych w podstawę kamer rozpoznających dotyk użytkownika. Właśnie ten zabieg pozwolił znacząco odchudzić urządzenie i można je już teraz zawieszać na dowolnej płaskiej powierzchni.

Surface 2.0 posiada 40-calowy wyświetlacz Full HD (1080p) pokryty specjalną powłoką chroniącą przed zadrapaniami, uszkodzeniami. Jest to znane z iPhone’a 4 - Gorilla Glass. Technologia PixelSense rozpoznaje jednocześnie do pięćdziesięciu naciskanych na ekranie punktów. SUR40 z powodzeniem może więc być wykorzystywany przez kilku użytkowników jednocześnie.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Microsoft prezentuje nowe komputery Surface z Intel Core Ultra

Urządzenie napędzane jest dwurdzeniowym procesorem AMD Athlon II X2 (2,9GHz). Znajdziemy w nim także obsługującą DirectX 11 kartę graficzną AMD Radeon HD 6700M. Za działanie sprzętu odpowiada natomiast 64-bitowy Windows 7 Professional. Microsoft obiecuje, że za jakiś czas wydany zostanie zestaw narzędzi (SDK) umożliwiający pisanie aplikacji dla Surface 2.0.

Urządzenie kosztuje 7600 dolarów. Już teraz zamówienia na nie złożyły firmy takie jak Red Bull, Fuji Film, Dassault Aviation, Royal Bank of Canada czy Sheraton Hotels and Resorts. Surface 2.0 stanie się ogólnodostępny za kilka miesięcy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200