Microsoft planuje zakup Gatora

Amerykańskie media donoszą o możliwym zakupie przez Microsoft dostawcy oprogramowania typu adware - Claria Corp, spółkę znaną do 2003 roku jako Gator Corp. Jego wartość może sięgnąć 500 mln USD. Transakcja jest jednak niepewna, bowiem strony obawiają się krytyki opinii publicznej. Programy typu adware należą do uciążliwych i nielubianych przez użytkowników internetu.

Aplikacja adware zaistalowane na komputerze użytkownika przeglądającego internet zbiera informacje o jego preferencjach i nawykach, które są wykorzystywane potem w reklamach pop-up. Zdaniem analityków ten zakup umożliwi Microsofowi lepiej wykorzystywać możliwości reklamowe m.in. serwisu i wyszukiwarki MSN.

Claria jest producentem aplikacji Gator, a także programu Dashbar - paska narzędziowego do przeglądarki IE, a także usługi personalizowanych informacji pogodowych Weatherscope - darmowej w zamian za oglądanie reklam związanych ze sposobem użycia internetu.

O potencjalnej transakcji doniósł New York Times. Zdaniem dziennika, Claria zgłosiła się do Microsoftu z propozycją wykorzystania jej usługi BehaviorLink służącej do badania aktywności internautów i kierowania do nich reklam.

Sprawę opisuje także Wall Street Journal. Gazeta wskazuje, że decydenci Microsoftu obawiają się, że wykorzystanie tej technologii wzbudzi ogromną krytykę opinii publicznej.

Rozmowy między stronami trwają od dwóch tygodni. Nieoficjalne informacje mówią, że wartość transakcji sięgnie 500 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200