Microsoft największy w Internecie

Według badań firmy Nielsen NetRatings, serwisy internetowe należące do giganta z Redmond skupiają ponad 45% całego ruchu w Sieci.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen NetRatings, serwisy internetowe należące do Microsoftu skupiają ponad 45% całego ruchu w Sieci w 26 przebadanych krajach. Za sprawą witryn takich jak MSN.com, Passport.com i Microsoft.com, gigant z Redmond stał się firmą, której serwisy są odwiedzane najczęściej. Na drugim miejscu, ze sporą stratą uplasowało się Yahoo!, skupiające "jedynie" 14% wszystkich odwiedzin. AOL Time Warner z 1% znalazł się na trzeciej pozycji.

Witryny Microsoftu są najczęściej odwiedzanymi w Wielkiej Brytanii, Holandii, Nowej Zelandii, Meksyku, Irlandii, Kanadzie, Belgii, Austrii i Australii. W Stanach Zjednoczonych pozycja lidera przypadła Yahoo!, które w czerwcu tego roku odnotowało ponad 120 mln odwiedzin. Portal MSN.com znalazł się na drugiej pozycji ze 102,7 mln odwiedzin. Na dalszych miejscach uplasowały się AOL (94,1 mln) i ponownie Microsoft, którego firmowy serwis odwiedziło w czerwcu prawie 70 mln osób.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • Spadek sprzedaży pecetów

Tak dobre wyniki Microsoftu nie są jednak spowodowane jakimś szczególnym przywiązaniem internautów do serwisów tej firmy. Według firmy Cyber Dialogue, ponad 59% użytkowników przeglądarki Internet Explorer nigdy nie zmienia domyślnej strony startowej, którą jest oczywiście witryna Microsoftu. W związku z tym strona ta jest odwiedzana przy każdorazowym uruchomieniu Explorera. Także wpisanie w okno Explorera błędnego adresu powoduje wyświetlenie informacji o błędzie, znajdującej się najczęściej na serwerze Microsoftu. Szacuje się, że w ten sposób generowanych jest około 4% całego ruchu na witrynach firmy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200