Microsoft nagrodzony za działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu

Microsoft zajął 1. miejsce w 2012 CSR RepTrak - światowym rankingu firm o najlepszej reputacji w obszarze CSR (Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) w 2012 roku.

Ranking przygotowany został przez Reputation Institute, jedną z wiodących na świecie firm konsultingowych zajmujących się zarządzaniem reputacją. Firma zapytała ankietowanych o ich postrzeganie działalności przedsiębiorstw w trzech kluczowych obszarach: Obywatelstwo, Ład korporacyjny i Miejsce pracy. Firma Microsoft zajęła pierwsze miejsce w kategorii Ład korporacyjny, a także otrzymała najwyższą ocenę w rankingu ogólnym.

Raport został przygotowany na podstawie badania opinii 47 000 konsumentów w 15 krajach, którzy oceniali 100 światowych marek pod kątem tego czy wspierają one ważne dla państwa obszary i dbają o ochronę środowiska, czy podejmują etyczne działania, są otwarte i transparentne we wszystkich obszarach biznesu i czy są atrakcyjnym miejscem pracy.

Zobacz również:

Microsoft prowadzi szereg działań w obszarze CSR na całym świecie, w tym w Polsce. Dla przykładu we wrześniu 2012 firma ogłosiła Microsoft YouthSpark - globalną inicjatywę, w ramach której zaoferuje możliwości kształcenia, zatrudnienia i stymulowania przedsiębiorczości 300 milionom młodych ludzi. Z kolei w październiku tego roku firma zorganizowała 30. edycję kampanii Employee Giving, która pokazuje pasję i chęć pracowników firmy do zaangażowania społecznego i wpływania na pozytywne zmiany na świecie. Od 1983 roku pracownicy Microsoft zebrali 1 mld dolarów dla ponad 31 tys. organizacji non-profit. Od 2005 roku pracownicy firmy Microsoft w Stanach Zjednoczonych spędzili także ponad 2 miliony godzin pracując przy różnego rodzaju programach wolontariatu organizowanych przez firmę.

Jednym z przykładów działań CSR firmy Microsoft w Polsce jest Dialog z Interesariuszami. W grudniu przedstawiciele organizacji pozarządowych, organizacji studenckich, studenci oraz uczestnicy programów Microsoft spotkali się w siedzibie firmy, by wspólnie zastanawiać się jak zwiększać szanse edukacyjne i zawodowe młodzieży, rozwijać jej przedsiębiorczość, wspierać w rozwijaniu i realizowaniu pasji, a także jak Microsoft może wspierać realizację potrzeb młodych ludzi poprzez program YouthSpark. Było to jedno z kilku spotkań z reprezentantami poszczególnych grup interesariuszy z otoczenia firmy.


TOP 200