Microsoft łączy Office z oprogramowaniem ERP i CRM
- Józef Muszyński,
- 23.02.2006, godz. 11:36
Microsoft pracuje nad pakietami narzędziowymi, mającymi zapewniać lepszą integrację aplikacji biznesowych z zestawem Office.
Firma opracowuje zestaw oprogramowania o nazwie Dynamics Snap, które pozwoli użytkownikom wyzwalać za pośrednictwem aplikacji desktopowych przepływ zadań lub dostęp do danych w AX 3.0 (dawniej Axapta) ERP i CRM 3.0. Dynamics, znana wcześniej pod kryptonimem Project Green, to nazwa platformy aplikacji biznesowych nowej generacji. Głównym przeznaczeniem produktów linii Dynamics jest integrowanie różnych aplikacji w celu eliminowania redundancji danych, zwiększenia wydajności i ściślejszego integrowania procesów biznesowych.
Firma udostępniła już narzędzia integracyjne Office dla swoich aplikacji GP 9.0 (dawniej Great Plains) i SL (dawniej Solomon), jednak nowe narzędzia dla AX3.0 i CRM 3.0 są po raz pierwszy sprzedawane pod marką 'Snap'.
Zobacz również:
- Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
- Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch
Pierwszy zestaw tych programów obejmuje Timesheet Management Snap-In, który łączy kalendarz spotkań Outlook z pozycjami kalendarza w AX. Natomiast Vacation Management Snap-In pozwala na przedkładanie za pośrednictwem Outlooka żądań dni wolnych od pracy. Z chwilą złożenia takiego żądania, do kierownictwa wysyłana jest automatycznie wiadomość e-mail w celu zatwierdzenia dni wolnych, a następnie czas ten wprowadzany jest do odpowiedniego modułu AX.
Microsoft oferuje także Business Data Lookup for AX, pozwalający na wyszukiwanie informacji za pośrednictwem interfejsu Office i kopiowania takich danych do dokumentów Word. Podobne narzędzie udostępniono także dla aplikacji CRM 3.0.