Microsoft inwestuje w Corela

Producent z Redmond zainwestował w konkurencyjnego, choć mającego kłopoty finansowe, producenta aplikacji, 135 mln USD. Firmy będą współpracować nad projektami związanymi ze strategią .NET Microsoftu.

Microsoft zainwestował 135 mln USD w mającą ostatnio kłopoty finansowe firmę Corel. Firmy zawarły porozumienie, w ramach którego mają skupić się nad projektami związanymi z nową strategią internetową .NET Microsoftu.

W ramach transakcji producent z Redmond kupił prawie 25% akcji Corela, dając mu bardzo potrzebny zastrzyk finansowy. Firma, po załamaniu się planowanej fuzji z Inprise, przeprowadziła restrukturyzację, w ramach której zwalnia znaczną część swoich pracowników. W sierpniu ze stanowiska zrezygnował również Michael Cowpland, prezes i dyrektor wykonawczy Corela. Choć Microsoft w ten sposób uzyskał prawie 1/4 akcji firmy, nie ma jednak prawa głosu na walnym zgromadzeniu kanadyjskiego producenta

"Większość naszych ostatnich prac dotyczyła strategii przeniesienia naszych aplikacji, w tym CorelDraw i WordPerfect, jak również naszej dystrybucji Linuxa - Corel Linux OS - do Internetu. Wierzymy, że doświadczenie Corela w tworzeniu aplikacji i popularna linia produktów w połączeniu z platformą .NET Microsoftu przyniesie obopólne korzyści" - stwierdził Derek J. Burney, pełniący tymczasowo obowiązki prezesa Corela.

"Oprogramowanie Corela jest jednym z najlepiej znanych na rynku, firma ma też doświadczenie w dostarczaniu usług online, grafice i projektowaniu interfejsów. W połączeniu ze strategią .NET firmy nasze będą mogły współpracować nad projektami, z których korzyści odniosą klienci na całym świecie" - podsumował Yuval Neeman, wiceprezes Microsoftu, nadzorujący dział programistyczny.

Inwestycja Microsoftu była zaskoczeniem dla analityków rynku. Obie firmy ostro konkurowały na rynku aplikacji biurowych, a były prezes Corela, M. Cowpland, niejednokrotnie głośno krytykował politykę giganta z Redmond.

***

Corel stabilizuje swoją pozycję finansową

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200