Microsoft i Yahoo rozmawiają o współpracy

Warto dodać, że w ubiegłym miesiącu Microsoft rozpoczął testy wyszukiwarki stanowiącej integralną część platformy znanej pod kodową nazwą Kumo. Docelowo platforma ta ma łączyć typowo konsumenckie funkcje Windows Live z przeznacoznymi głównie dla małych firm funkcjonalnościami Office Live. Według przedstawicieli koncernu silnik wyszukiwarki Kumo ma odróżniać się od Google m.in. większą dokładnością wyszukiwania. Możliwe, że wbudowane w Kumo mechanizmy wyszukiwania zostaną stworzone w oparciu o rozwiązania semantyczne należącej do Microsoftu firmy Powerset. Zdaniem specjalistów dobrym uzupełnieniem możliwości Kumo byłby, znany pod nazwą Panama, system reklam online Yahoo.

Obecnie mechanizmy wyszukiwania Microsoft i Yahoo kontrolują mniej niż połowę zapytań do wyszukiwarek obsługiwanych przez Google. Z analiz przeprowadzonych w lutym br. przez firmę ComScore wynika, że za pośrednictwem mechanizmów wyszukiwania Google realizowane jest ponad 63 proc. wszystkich zapytań kierowanych do wyszukiwarek przez amerykańskich internautów. Wyszukiwarki Yahoo i Microsoftu kontrolują odpowiednio 20,6 proc. i 8,2 proc. tego rynku. To o 0,4 i 0,3 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. W Europie przewaga Google jest nieco wyższa.

Czytaj też:

Nowy patent Microsoftu - komórka zamiast komputera?

Yahoo notuje niewielki spadek przychodów i ujemny wynik finansowy

Platforma aplikacyjna Google z obsługą Javy


TOP 200