Microsoft i Reuters będą współpracować nad produktami internetowymi

Firmy wymienią się zasobami i technologiami przy opracowywaniu rozwiązań przeznaczonych w pierwszej kolejności na rynek usług finansowych.

Reuters Group, brytyjska firma specjalizująca się w informacyjnych serwisach finansowych, i Microsoft podpisały porozumienie dotyczące współpracy nad rozwojem produktów internetowych. W ramach umowy firmy będą wzajemnie korzystać z własnych zasobów i technologii przy opracowywaniu produktów i usług przeznaczonych początkowo na rynek usług finansowych. Kwota transakcji nie została ujawniona.

Nowa oferta będzie oparta na standardowych produktach Microsoftu, a więc systemie Windows 2000 oraz pakiecie Office 2000. Pierwszym efektem współpracy będzie Reuters Digital Dashboard (RDD), określany jako portal WWW oferujący dostosowane do potrzeb użytkownika informacje pochodzące zarówno bezpośrednio z serwisów Reutersa, jak i z innych dostępnych w Internecie. Data uruchomienia tego serwisu ani jego ceny nie są na razie znane.

Brytyjski koncern zamierza także uruchomić nową kampanię reklamową, promującą markę firmy w Internecie. Działania Reutersa są częścią nowej strategii internetowej, w ramach której zamierza wydać na działalność w sieci w ciągu najbliższych czterech lat ok. 800 mln USD.

***

Reuters Group zmienia model działalności na internetowy

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200