Microsoft dodaje zaawansowane funkcje do aplikacji biznesowych z linii Dynamics

W II kwartale bieżącego roku Microsoft wprowadzi na rynek nowe wersje swoich aplikacji dla biznesu: Dynamics AX – systemu klasy ERP do zarządzania przedsiębiorstwem, a także Dynamics CRM, służącego do obsługi klientów. Oba zostaną lepiej zintegrowane z innymi rozwiązaniami Microsoftu, takimi jak SharePoint, Office 365, Windows Azure oraz rozbudowane o nowe funkcje i technologie opracowane przez firmy przejęte w ostatnim czasie przez Microsoft.

Microsoft zapowiedział te zmiany na swojej dorocznej konferencji Convergence, która rozpoczęła się we wtorek w Atlancie w USA. Analitycy obecni na konferencji oceniają, że dzięki nowym funkcjom systemy Dynamics AX oraz CRM pozwolą Microsoftowi przekonać do swoich produktów zwłaszcza klientów spośród dużych korporacji i skutecznie konkurować na tym rynku z takimi producentami jak SAP, Oracle czy Salesforce.com.

Dynamics AX w wersji 2012 R3 będzie oferowany od początku maja w dwóch odmianach: on-premise, czyli na infrastrukturze należącej do klientów oraz w chmurze, w oparciu o platformę Windows Azure.

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database

Systemy z linii Dynamics były do tej pory oferowane za pośrednictwem partnerów MS i ten model nie zmieni się po udostępnieniu wersji chmurowej, choć sam Microsoft ściślej włączy się we współpracę z klientami.

Wraz z nową wersją Dynamics AX pojawi się udostępniany w środowisku Azure program wspierający zarządzanie cyklem życia systemu. Będzie ona analizować działanie poszczególnych aplikacji, wskazując potencjalne braki w kompatybilności. Będzie to usługa oferowana w ramach standardowych umów utrzymaniowych i obejmie zarówno instancje AX działające on-premise oraz w chmurze.

Wraz z systemem Dynamics AX R3 pojawi się nowe środowisko do tworzenia usług i aplikacji, które ma umożliwiać zwłaszcza szybkie przygotowywanie aplikacji w wersjach mobilnych. W trakcie prezentacji pierwszego dnia Convergence Microsoft zaprezentował pierwsze aplikacje przygotowane w tym środowisku: do optymalizacji tras handlowców oraz do zarządzania wytwarzaniem i sprzedażą produktów. Obie dają łatwy dostęp do informacji na urządzeniach dotykowych i możliwość jej sprawnego przesyłania dzięki zastosowaniu „kafelkowego” interfejsu, znanego z Windows 8.

W prezentacji otwierającej Convergence 2014 Kirył Tatarinow, wiceprezes Microsoft Business Solutions zapowiedział, że w drugim kwartale pojawi się również nowa wersja Dynamics CRM. W tej odsłonie system zostanie wzbogacony o możliwości automatyzacji działań marketingowych (Microsoft Dynamics Marketing), śledzenia opinii w mediach społecznościowych z uwzględnieniem tzw. sentymentu, czyli rozróżnianiem opinii pozytywnych i negatywnych (Microsoft Social Listening) i ulepszenia obsługi klienta w różnych kanałach (Unified Service Desk). Zaimplementowanie rozbudowanych mechanizmów wykorzystanych w tych funkcjach było możliwe dzięki przejęciu przez Microsoft firm MarketingPilot (w październiku 2012), NetBreeze (marzec 2013) oraz Parature (styczeń 2014).

Eksperci w pierwszych komentarza zwracają uwagę, że w ten sposób Microsoft dołącza do grona dostawców najbardziej zaawansowanych systemów CRM, co ułatwi mu wejście na krótkie listy dostawców aplikacji tego segmentu u najbardziej wymagających klientów.

Tatarinow zapowiedział także odświeżone wersje innych aplikacji z linii Dynamics. W drugim kwartale roku pojawią się aplikacje Dynamics GP 2014 (system ERP dla małych i średnich przedsiębiorstw) oraz Dynamics NAV (system ERP ogólnego zastosowania, dla firm średnich i dużych), na razie oznaczony kodową nazwą Crete.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200