Microsoft daje ponad miliard dolarów za "Facebooka dla firm"

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Microsoft zamierza kupić skierowany do użytkowników biznesowych serwis społecznościowy Yammer. Mówi się, że transakcja będzie warta co najmniej miliard dolarów.

Według doniesień dziennika Wall Street Journal Microsoft jest bliski sfinalizowania transakcji przejęcia serwisu społecznościowego, który zyskuje popularność w zastosowaniach biznesowych. Wartość transakcji ma wynosić co najmniej 1 mld USD. Uruchomiony w 2008 roku serwis społecznościowy Yammer pierwotnie stanowił biznesowy odpowiednik Twittera. Jednak w odróżnieniu od niego Yammer pozwala precyzyjnie adresować komunikaty do konkretnych adresatów i grup odbiorców. Obecnie serwis bywa wykorzystywany także do komunikacji na poziomie całych firm. Według przedstawicieli operatora serwisu sprawdza się on także jako narzędzie wspierające pracę zespołową i zarządzanie projektami. Podstawowe funkcje Yammera są dostępne bezpłatnie.

Zdaniem analityków Microsoft mógłby wykorzystać funkcje serwisu w szeregu własnych rozwiązań - począwszy na oprogramowaniu klasy ERP i CRM, przez rozwiązania Lync i mechanizmy Skype, aż po aplikacje biurowe. Zakup serwisu Yammer wpisywałby się też w strategię zakładającą rozwój oferty pod kątem modelu cloud computing. Nie bez znaczenia jest też baza biznesowych użytkowników serwisu Yammer. Według oficjalnych informacji korzysta z niego m.in. większość firm zaliczanych do rankingu Fortune 500.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Cykl życia tych pakietów biurowych Microsoftu dobiegnie w przyszłym roku końca
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200