Microsoft chce, aby twórcy gier zaczęli korzystać z platformy Azure
-
- 25.03.2022, godz. 10:26
Microsoft udostępnia nowe narzędzia, które ułatwiają tworzenie gier w chmurze.

Azure dla gamingu / Fot. Materiały własne
Microsoft wprowadza nowe programy i usługi skierowane specjalnie do twórców gier. Firma chce w ten sposób zachęcić sektor GameDev do korzystania z usług przetwarzania w chmurze Azure.
Zobacz: Canva
Zobacz również:
- Publiczna wersja zapoznawcza aplikacji Loop już dostępna
- Nowa usługa chmurowa do korzystania z botów AI
- IPN z własnym hackathonem
Pierwsza z usług to Azure Game Development Virtual Machine. Umożliwia twórcom gier testowanie i tworzenie gier w gotowym do produkcji (production-ready) środowisku chmurowym.
Twórcy gier będą mogli od razu zacząć korzystać z maszyn wirtualnych (VM) Microsoftu, ponieważ są one fabrycznie wyposażone w narzędzia takie jak Unreal Engine, Perforce, Incredibuild, Visual Studio czy Blender. Są też zestawy do tworzenia oprogramowania (SDK) takie jak Microsoft Game Development Kit czy PlayFab i DirectX.
Programiści będą mogli uruchamiać stacje robocze do rozwijania gier lub budować serwery za pomocą gotowej "wirtualnej maszyny tworzenia gier", a także używać maszyny Game Dev do tworzenia własnych, niestandardowych środowisk.
Oprócz tego Microsoft ogłosił program [email protected], który jest teraz ogólnie dostępny. Wcześniej, od grudnia zeszłego roku, był oferowany jako zamknięta wersja beta.
Wspomniany program jest oparty na poprzedniej, podobnej inicjatywie [email protected] Umożliwiała ona niezależnym twórcom gier samodzielne publikowanie gier cyfrowych na platformie Xbox.
Sprawdź: Ładowarka do iPhone'a
[email protected] to darmowy program zaprojektowany po to, aby twórcy gier zyskali narzędzia i infrastrukturę Microsoftu. Obejmuje on również środki na korzystanie z platformy Azure o wartości do 5000 dol., bezpłatny plan Azure PlayFab Standard na okres dwóch lat, a także próbki kodu z GitHub, moduły szkoleniowe, obsługę Azure Rapid Response i inne usługi. Wszystko po to, aby zachęcić developerów do współpracy.