Microsoft apeluje o pilną modyfikację serwerów pocztowych Exchange

Użytkownicy oprogramowania pocztowego Exchange (wersja on-premise) muszą się zmierzyć z początkiem 2022 roku z problemem, który powoduje, że wiadomości e-mail nie są rozsyłane do skrzynek odbiorczych, a zamiast tego trafiają do kolejki, gdzie oczekują na dalszą obsługę.

Grafika: MicroStockHub/BlackJack3D/Getty Image

Problem dotyczy oprogramowania Exchange Server wersje 2016 i 2019 i powodem kłopotów jest wadliwa praca narzędzia skanującego ruch pocztowy, który zapewnia mu bezpieczeństwo (identyfikuje różnego rodaku malware). Nie chodzi tu o złą pracę samego silnika skanującego ruch, ale o moduł sprawdzający datę, który zaczął szwankować w momencie zmiany roku z 2021 na 2022.

Oprogramowanie Exchange nie rozsyła wiadomości e-mail, a zamiast tego wstawia je do kolejki. Microsoft opracował szybko tymczasową poprawkę likwidującą ten błąd, informując jednocześnie, że pracuje już nad generalnym rozwiązaniem tego problemu, tak aby nie wystąpił w przyszłości w momencie pojawienia się innych dat.

Zobacz również:

Tymczasowa poprawka ma postać skryptu PowerShell noszącego nazwę Reset-ScanEngineVersion.ps1, który jest dostępny w jednym postów znajdujących się na firmowym blogu (kliknij tutaj). Skrypt zatrzymuje usługi Microsoft Filtering Management i Microsoft Exchange Transport, po czym usuwa błędnie pracujące pliki silnika pliki AV, a następnie pobiera nowe, zmodyfikowane pliki i ponownie uruchamia wymienione na początku usługi.

Aby zastosować poprawkę na każdym lokalnym serwerze Microsoft Exchange 2016 i 2019 w swoim centrum danych, administratorzy proszeni są o jak najszybsze pobranie i uruchamianie tego skryptu. Microsoft ostrzega, że operacja ta może trochę trwać, zależnie od wielkości firmy i co za tym idzie ilości kont pocztowych, które nie będą wtedy obsługiwane.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200