Microsoft Technology Summit 2009 - dzień drugi
- Piotr Perka,
- 01.10.2009, godz. 12:25
W drugim dniu konferencji Microsoft Technology Summit 2009 uczestnicy mogli wziąć udział w blisko 50 sesjach tematycznych, skorzystać z wiedzy ekspertów czy samemu przetestować najnowsze produkty Microsoftu.
Przeczytaj relację i zobacz video z pierwszego dnia MTS 2009
Zobacz również:
Z Windows 7 związana była też sesja "Dziesięć aspektów scentralizowanego zarządzania Windows 7 w Twoim środowisku", na której omówiono zarządzanie stacjami klienckimi Windows. Oprócz innych sesji, w tej turze można było wybrać jeszcze zagadnienia związane z modelowaniem architektury w "Visual Studio 2010", jedną z sześciu sesji poświęconych temu narzędziu dla programistów.
W kolejnej turze prezentacji sporo słuchaczy przyciągnął wykład "Great interop swindle", podczas którego starano się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób korzystając z usługi katalogowej Active Directory można zbudować usługi uwierzytelniania w świecie różnych platform IT.
Konferencję zakończyła podsumowująca Sesja Generalna.
Konkursy i nagrody
W drugim dniu konferencji wiele osób korzystało z możliwości porozmawiania z ekspertami Microsoftu, ich punkty informacyjne były też oblegane pierwszego dnia. Tłumy kłębiły się przy stoiskach partnerów koncernu Redmond, bowiem był to ostatni dzwonek, by wypełnić ankiety i wziąć udział w losowaniu cennych nagród, m.in. laptopa.Szczególnego rodzaju nagroda przypadła zwycięzcy konkursu Speaker Idol, który polegał na wygłoszeniu krótkiej prezentacji na tegorocznej edycji MTS 2009. Wystąpienia były oceniane, a zwycięzca Tomasz Wiśniewski z Katowic wystąpi jako prelegent w następnej polskiej edycji Microsoft Technology Summit. Prócz tego otrzymał Office 2007 Professional PL oraz Laptop Acer Aspire one D150.
W trakcie tegorocznego MTS na kilkudziesięciu sesjach starano się pokazać możliwości współdziałania całej platformy Microsoftu. Dla użytkowników cenne było to, że mogli zapoznać się z technologiami koncernu z Redmond, zanim jeszcze trafią one na rynek, wymienić się doświadczeniami z innymi uczestnikami czy omówić interesujące ich zagadnienia z ekspertami firmy.