Microsoft Live Search konkurencją dla Google?

Zajmująca trzecie miejsce wyszukiwarka Microsoftu - Live Search - ma stać się realną alternatywą i zagrożeniem dla Google. Pomóc w tym mają nowe funkcje wyszukiwania, a także nowa szata graficzna.

Według serwisu ComScore pierwsza z wyszukiwarek ma prawie 60 proc. udział w rynku amerykańskim, podczas, gdy należąca do Microsoftu zaledwie 9,4 proc. Rozdziela je Yahoo!, która obsłużyła 21,3% zapytań w lutym br. Wprowadzane przez Microsoft poprzednie zmiany miały na celu zwiększenie zasięgu wyszukiwarki i udziału w rynku - podaje Dziennik Internautów. Wśród nowinek znalazły się wyszukiwarka obrazków oraz osób z życia publicznego, a także specjalna opcja do poszukiwań medyczynych.

Jak zapowiedział jednak w Japonii Bill Gates, niedługo firma rozpocznie pokazywanie zupełnie nowej wyszukiwarki. Microsoft zamierza wprowadzić m.in. nowy typ specjalistycznego wyszukiwania - vertical search. Poprawione mają być też algorytmy standardowego wyszukiwania - informuje CNET News. Pojawi się także opcja przeznaczona specjalnie dla osób robiących zakupy w Sieci. Przyciągnięciu nowych użytkowników służyć ma także nowa szta graficzna.

Czy to jednak wystarczy, aby przejąć część rynku od Google?

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200