Microsoft: Kinect SDK dla Windows pojawi się wiosną

Microsoft zapowiedział na swoim oficjalnym blogu wydanie zestawu narzędzi dla programistów (SDK) chcących tworzyć aplikacje wykorzystujące kontroler Kinect w systemie Windows. Niekomercyjna wersja SDK ukaże się wiosną tego roku.

Wczoraj Craig Mundie, dyrektor ds. badań i strategii Microsoft oraz Don Mattrick prezes działu interaktywnej rozrywki (IEB) zapowiedzieli plany wydania niekomercyjnej wersji SDK Kinecta dla systemu Windows jeszcze tej wiosny.

Kontroler Kinect miał być początkowo przeznaczony tylko dla konsoli Xbox 360, jednakże szybko został zhakowany i ludzie zaczęli opracowywać liczne kreatywne sposoby jego wykorzystania (patrz ramka). Najpierw Microsoft był temu przeciwny, ale ostatecznie obiecał na targach CES, że kontroler będzie współpracował z komputerami PC.

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database

Kinect SDK dla Windows zostanie przygotowany przez Microsoft Reserch oraz IEB. Będzie dostępy do darmowego pobierania dla wszystkich chętnych. Da on duże możliwości dla naukowców i entuzjastów, którzy do tej pory używali zhakowanej wersji kontrolera.

Microsoft uważa, że naturalne i intuicyjne technologie, takie jak Kinect mogą być więcej niż tylko wspaniałą platformą dla gier i rozrywki. Otwierają ogromne możliwości w wielu różnych sytuacjach, również dotyczących problemów społecznych w takich dziedzinach jak służba zdrowia i edukacja.

Na gry i inne aplikacje napisane dla Windows za pomocą SDK Kinecta jeszcze trochę poczekamy. Na razie, będą to też jedynie projekty niekomercyjne ze wszystkimi ograniczeniami takich produkcji. Microsoft nie podał jeszcze, kiedy ukaże się SDK do użytku komercyjnego. Mimo to, wiosna z Kinectem zapowiada się ciekawie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200