Microsoft: CRM po polsku

Hasło CRM zdobyło w Polsce popularność kilka lat temu, jednak wdrożenia aplikacji do zarządzanie relacjami z klientem przeprowadzały prawie wyłącznie duże firmy usługowe, operatorzy telekomunikacyjni, instytucje finansowe. - Nadszedł czas na średnie firmy - powiedział Tomasz Bochenek podczas polskiej premiery pakietu Microsoft Business Solutions CRM.

MBS będzie sprzedawany i wdrażany przez certyfikowanych partnerów Microsoft Certified Software Advisor (CRM CSA). Na swoim koncie tytuł ten mają już Fild.Net, Silves oraz Combidata Poland, która wraz z Międzynarodowym Centrum Szkoleń i Kompetencji zostały pierwszymi ośrodkami szkoleniowymi z Microsoft CRM. - Ilość partnerów będzie regulowana przez rynek - w zależności od zapotrzebowania klientów. Wprowadzamy CRM, tam gdzie nikt wcześniej go nie stosował. Szacunki rozwoju rynku są bardzo różne - powiedział Jacek Chwalisz, szef działu MBS, w którego ofercie obok Axapty, Navision znajduje się od dziś MBS CRM. - Nie zamierzamy podbierać klientów innych dostawcom. Nasze działania mogą popchnąć cały rynek do przodu. Plan na przyszły rok finansowy to kilkanaście-kilkadziesiąt instalacji. Cena MS CRM w zależności od konfiguracji wynosi 400 - 1,2 tys. euro za stanowisko - dodaje Jacek Chwalisz.

- Boom na ideę CRM w Polsce nastąpił pięć-sześć lat temu. Niewiele jednak zamiarów przekształciło się w rzeczywiste wdrożenia - mówi Sławomir Łopalewski, senior konsultant Deloitte Management Consulting. - Wtedy główną przyczyną był brak dobrze zintegrowanych i jednorodnych systemów back-office, które mogłyby dostarczyć dobrej jakości danych wejściowych, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania takiego systemu. Teraz, po latach, może nastąpić prawdziwy boom, gdyż firmy są lepiej przygotowane do wdrożenia CRM.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI

Według danych Microsoftu większość klientów na MS CRM to firmy z sektora SMB (59%) oraz większe przedsiębiorstwa (39%). W ciągu minionych 18 miesięcy Microsoft CRM doczekał się 2,5 tys. wdrożeń. Według Gartnera, mniej niż 10 proc. europejskiego rynku MSP, który ocenia się na 17 mln instalacji wdrożyło systemu CRM. Zdaniem firmy analitycznej, w ciągu 1-2 lat Microsoft osiągnie piątą pozycję na globalnym rynku dostawców CRM. Jak informowaliśmy wcześniej, Microsoft chce umocnić swoją pozycje także na rynku systemów ERP. Firma wprowadziła do sprzedaży pakiet Navision 4.0. Jak powiedział Jacek Chwalisz, polska wersja oprogramowania pojawi się na początku marca przyszłego roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200