Microsoft CRM
- Józef Muszyński,
- 08.03.2002, godz. 09:33
Microsoft zamierza udostępnić w IV kw. br. pierwszą usługę .Net, o nazwie Microsoft Customer Relationship Management.
Microsoft zamierza udostępnić w IV kw. br. pierwszą usługę .Net, o nazwie Microsoft Customer Relationship Management. Ma ona zapewniać jednorodny, zintegrowany ogląd: kontaktów z klientem, współpracując z oprogramowaniem desktopowym Office, i zaplecza biurowego zależnej od Microsoftu firmy Great Plains Software. Usługa będzie dostępna z Microsoft Outlook lub przeglądarki webowej.
Usługa ma być dostępna w wersji zarówno niezależnej, jak i zintegrowanej z produktami Great Plains - Dynamics, Solomon i eEnterprise. Pierwszym użytkownikiem produktu ma być w IV kw. br. firma North American.
Zobacz również:
- Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
- Ta technika rozwiązuje problem ograniczonej wielkości okien kontekstowych obsługujących modele językowe LLM
Microsoft zamierza uaktywnić swoją obecność na rynku CRM dla średniego biznesu m.in. przez zawarcie porozumienia z firmą Siebel Systems.
Perspektywy Microsoftu na rynku dużych systemów CRM, oceniane są przez obserwatorów jako nikłe. Potentaci na tym rynku - SAP, Peoplesoft i Oracle - prawdopodobnie powiększą swoją przewagę w perspektywie najbliższych dwóch lat.
Microsoft oferuje już teraz pewną liczbę produktów CRM dla małego i średniego biznesu. Usługa subskrypcyjna bCentral obejmuje zarządzanie pocztą, spotkaniami i klientami. Natomiast oprogramowanie CRM z oddziału Great Plains obejmuje eEnterprise Field Service dla średniego biznesu, Solomon Field Service i Great Plains Siebel Front Office.