Meta kroczy w stronę metaversum – na Facebooku i Instagramie pojawią się reklamy 3D

Meta Platforms ułatwi markom prowadzenie trójwymiarowych reklam na Facebooku i Instagramie dzięki nowej współpracy z firmą technologiczną z branży ecommerce.

Meta kroczy w stronę metaversum – na Facebooku i Instagramie pojawią się reklamy 3D

geralt/Pixabay

VNTANA wydała komunikat prasowy informujący, ze integracja z VNTANA pozwoli markom przesyłać modele 3D swoich produktów na platformy mediów społecznościowych i łatwo przekształcić je w reklamy. Ruch ten jest krokiem w kierunku reklamy w metaverse, jak powiedział Ashley Crowder, dyrektor generalny VNTANA, odnosząc się do futurystycznej idei zbioru wirtualnych światów, które mogą być dostępne za pośrednictwem różnych urządzeń, takich jak zestawy słuchawkowe. „Metaverse to w zasadzie przestrzenny Internet” - uważa Crowder. To cały świat możliwości, który zaczyna się od posiadania odpowiednich modeli 3D swoich produktów.

Ocenia się, że realizacja metaversum postulowanego przez firmę Meta (do niedawna Facebook) może zająć nawet dekadę. Po gigantycznych spadkach liczby użytkowników Facebooka uważa się, że firma postanowiła wszystko na wirtualny wszechświat. W międzyczasie marki z branży kosmetycznej, modowej i meblarskiej pracują nad przejściem z dwuwymiarowych na trójwymiarowe reprezentacje swoich produktów.

Zobacz również:

  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

Użytkownicy Facebooka i Instagrama, którzy zobaczą reklamę 3D podczas przeglądania stron na komputerze stacjonarnym lub telefonie, mogą wejść w interakcję na przykład z obrazem torebki i przesuwać przedmiot, aby obejrzeć go pod każdym kątem.

„W pewnym sensie jest to zapowiedź tego, czego można się spodziewać w przyszłych urządzeniach, takich jak okulary AR” - skomentował Chris Barbour, dyrektor ds. współpracy partnerskiej w zakresie rzeczywistości rozszerzonej w dziale Reality Labs firmy Meta.

Zanim VNTANA została zintegrowana z Metą, reklamodawcy musieli zmieniać format plików 3D, aby były one kompatybilne z systemami reklamowymi Mety. Teraz marki mogą korzystać z VNTANA, aby łatwo przesyłać i konwertować pliki na reklamy bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy technicznej w zakresie pracy z obrazami 3D.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200