Mechanizm Google Search zostanie gruntownie zmodyfikowany

Google jest w trakcie wdrażania jednej z największych do tej pory – jeśli nie największej – aktualizacji mechanizmu wyszukiwania w internecie odpowiedzi na sformułowane przez użytkownika zapytanie (Google Search), tak aby wyniki były jeszcze bardzie precyzyjne.

Firma zapewnia, że dzięki tej aktualizacji jego serwery będę rozpoznawać nie tylko słowa kluczowe wpisywane w polu wyszukiwania, ale również pozostałe słowa, które zawężają zapytanie i interpretują je we właściwy sposób.

Chodzi tu np. o słowa, które nadają właściwy kontekst wpisywanemu przez użytkownika pytaniu, takie jak „do” lub „dla”. Obecnie algorytmy wyszukiwania w większości przypadków ignorują te ważne słowa kontekstowe, analizując wyłącznie słowa kluczowe. Oto przykład, jak mechanizm ten interpretuje przykładowe zapytanie wpisywane obecnie w języku angielskim (bo Google wybrał dla porównania z oczywistych względów ten językiem), a jak to będzie robić po modyfikacji.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić

Wpisywane przez użytkownika słowa to: 2019 brasil traveler to USA need a visa. Wpisując te słowa użytkownik chciał wiedzieć, czy obywatel USA zamierzający odwiedzić w 2019 Brazylię musi posiadać wizę. Obecnie Google zinterpretuje to zapytanie tak: obywatel Brazylii chce wjechać w 2019 roku do USA i pyta się, czy musi mieć wizę.

Po modyfikacji Google zinterpretuje to pytanie we właściwy sposób: obywatel USA chce wjechać w 2019 roku do Brazylii i pyta się, czy musi mieć wizę. Kluczową rolę odgrywa tu słowo „do”. Obecnie Google nie bierze pod uwagę tego słowa, stąd interpretacja tego zapytania jest błędna. Po zmodyfikowaniu mechanizmu Google zinterpretuje to zapytanie we właściwy sposób.

Będzie to możliwe dzięki temu, że Google wprowadzi do mechanizm interpretującego zapytania nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy maszynowe uczenie. Firma w przeszłości modyfikowała już niejednokrotnie algorytmy interpretujące zapytania, ale nigdy nie była to tak gruntowna modyfikacja, jak obecna. Zapewnia też, że z czasem modyfikacje te zostaną wdrożone również do algorytmów analizujących zapytania wpisywane w innych językach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200