McDonald’s sięga po technologię rozpoznawania głosu

Technologia Voice Recognition wkracza do gastronomii. Prekursorem może tu być McDonald’s który zaczął testować zautomatyzowany system zamawiania drive-thru, w którym po drugie stronie znajduje się tylko mikrofon i system komputerowy rozpoznający głos, wyposażony dodatkowo w technologię sztucznej inteligencji.

McDonnald's

Pierwsze testy - przeprowadzone w 10 wybranych miejscach w Chicago - wypadły pozytywnie, jednak w co piątym przypadku obsługa musi wkraczać do akcji. W opinii analityków rozwiązania, wiąże się to jednak raczej z tym, że klienci są zaskoczeni takim trybem przyjmowania zamówień - z czasem zaakceptują nowość i nie będą popełniać pomyłek.

Okazało się, że oprogramowanie rozpoznające zamówienia realizuje z dokładnością sięgającą 90% . Gigant fast foodów kupił system rozpoznawania głosu Apprente dwa lata temu, nie podając jednak wtedy, ile go to kosztowało.

Zobacz również:

  • 3 sposoby wykorzystania danych, analityki i uczenia maszynowego w automatyzacji testów
  • Technologia rozpoznawania twarzy w ogniu krytyki

Rzecznik firmy informuje, że system będzie teraz przez dłuższy czas testowany i jest mało prawdopodobne, aby został w najbliższym czasie wdrożony do jego wszystkich restauracji. Zanim wkroczy do innych krajów, muszą zostać opracowane jego różne wersję językowe.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200