McDonald’s chce lepiej zarządzać pracownikami

Zakończył się etap produkcyjny wdrożenia najnowszej wersji systemu Asseco HR wspomagającego zarządzanie personelem w firmie McDonald’s w Polsce. Dzięki temu firma zyskała narzędzie wspomagające kluczowe procesy w obszarze kadr i płac.

"W centrali McDonald’s Polska oraz w restauracjach, którymi sami zarządzamy, pracuje obecnie ponad 8 tys. osób. Aby usprawnić zarządzanie tak liczną grupą pracowników, musieliśmy zmodernizować użytkowany przez nas system klasy HRM. Dzięki wprowadzonym zmianom jesteśmy w stanie lepiej zarządzać personelem" - mówi Hanna Babraj, kierownik w Dziale Księgowości ds. Płac w McDonald’s Polska.

Wdrożona w firmie wersja systemu jest wyposażona w moduł wspomagający planowanie grafików pracy w restauracjach, który korzysta z deklarowanej przez pracowników dyspozycyjności, dodatkowo rozbudowany o kontrolę zgodności zaplanowanego czasu pracy z zapisami Kodeksu pracy. System umożliwia też automatyczny import informacji o faktycznie przepracowanych godzinach, zarejestrowanych w restauracyjnym systemie RCP. Wdrożone rozwiązanie ma rozbudowany mechanizm zamykania miesiąca. Dane, na których podstawie nalicza się wynagrodzenia, kontrolowane są pod względem poprawności jeszcze przed procesem naliczania, a wyniki tych kontroli zapisuje się w bazie.

Nowa wersja programu pracuje na wydajnej platformie bazodanowej. Dzięki temu możliwa stała się jednoczesna praca wszystkich użytkowników na jednej bazie danych. Wyeliminowało to kłopotliwe replikowanie danych między bazami poszczególnych restauracji a bazą centralną oraz znacznie uprościło administrację aplikacją. Dodatkowo zaimplementowany został profesjonalny system zarządzania zmianą, co uporządkuje proces aktualizacji oprogramowania i realizacji specyficznych potrzeb firmy w przyszłości.

McDonald’s Polska wykorzystuje system dostarczony przez od 1995. Wspomaga on zarządzanie zasobami ludzkimi w takich obszarach jak: obsługa zatrudniania i rozliczania pracowników, planowanie, kontrolowanie i rozliczanie czasu pracy, ewidencja urlopów i zwolnień lekarskich, naliczanie list wypłat, rozliczanie wynagrodzeń.


TOP 200