Mattel zainwestuje 50 mln USD w handel elektroniczny

Mattel, znany producent zabawek, przeznaczy 50 mln USD na utworzenie oddziału firmy dedykowanego handlowi w Internecie. Według firmy, pozwoli jej to na poprawę wyników finansowych. W pierwszym kwartale 1999 roku finansowego Mattel odnotował stratę w wysokości 17,9 mln USD. Firma planuje również zamknięcie kilku fabryk oraz zwolnienie ok. 3 tys. pracowników.

Mattel, znany producent zabawek, przeznaczy 50 mln USD na utworzenie oddziału firmy dedykowanego handlowi w Internecie. Według firmy, pozwoli jej to na poprawę wyników finansowych. W pierwszym kwartale 1999 roku finansowego Mattel odnotował stratę w wysokości 17,9 mln USD. Firma planuje również zamknięcie kilku fabryk oraz zwolnienie ok. 3 tys. pracowników.

Jak twierdzi dyrektor wykonawczy firmy Jill E. Barrad, Mattel nie boi się konkurencji na polu handlu elektronicznego. Pewności dodaje mu mające zakończyć się w przyszłym miesiącu połączenie z firmą The Learning Company. Według kierownictwa Mattel, roczny przychód ze sprzedaży internetowej powinien przekroczyć 60 mln USD, a możliwości jego rozwijania są znacznie lepsze niż w przypadku tradycyjnego modelu sprzedaży.