Matrix.pl wchodzi na giełdę

Prawdopodobnie na przełomie października i listopada br. na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutują akcje firmy Matrix.pl z Warszawy.

Prawdopodobnie na przełomie października i listopada br. na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutują akcje firmy Matrix.pl z Warszawy.

Marek Kobiałka prezes zarządu Matrix.pl

Marek Kobiałka prezes zarządu Matrix.pl

''W ciągu kilku tygodni złożymy wniosek do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd'' - mówi Marek Kobiałka, prezes zarządu Matrix.pl. ''Po raz pierwszy staraliśmy się o wejście na GPW w 1999 r., ale osłabienie koniunktury zmusiło nas do odsunięcia tych planów w czasie. Ponowną decyzję o debiucie podjęliśmy pod koniec czerwca br.'' - dodaje.

W ramach emisji Matrix.pl na warszawskim parkiecie mają zostać zaoferowane m.in. akcje będące w posiadaniu szwajcarskiej instytucji finansowej - Brevi Consulting (ok. 217 tys. akcji). Na razie nie określono jednak wielkości całej emisji i kwoty, jaką w ten sposób kierownictwo Matrix.pl chce pozyskać na inwestycje. Zostaną one przeznaczone m.in. na przejęcie jednej lub dwóch małych spółek informatycznych. "Z jedną z nich, zatrudniającą ok. 20-osobowy, zdolny zespół młodych programistów, rozmowy są już bardzo zaawansowane. Mają bardzo dobre pomysły, a chcemy, aby Matrix.pl pozostał domem software'owym" - twierdzi prezes Matrix.pl.

Akcjonariusze Matrix.pl

Akcjonariusze Matrix.pl

Inwestycje będą równomiernie rozłożone pomiędzy kilka celów. Warszawska firma chce rozwinąć kompetencje i wybrać partnerów w zakresie dużych systemów ERP (brane są pod uwagę rozwiązania SAP, Oracle i być może PeopleSoft), CRM oraz obiegu dokumentów. Część funduszy zostanie przeznaczona na dalszy rozwój najmłodszego z serii systemów Symfonia - Forte, przeznaczonego dla dużych firm. Mają powstać m.in. moduły Handel i Budżetowanie. Rozbudowany ma zostać także kanał partnerski. Obecnie warszawska firma ma prawie 500 partnerów, którzy sprzedają systemy Symfonia Premium i Forte. "Nie będziemy raczej zwiększać ich liczby, a jedynie inwestować w szkolenia i wspólne akcje promocyjne" - mówi Marek Kobiałka.

Matrix.pl chce również zainwestować w badania i rozwój multimediów, przede wszystkim usług i treści na potrzeby operatorów komórkowych i sieci UMTS, których budowa właśnie się rozpoczyna. Ostatni cel to doinwestowanie spółki zależnej Datev Symfonia, sprzedającej rozwiązania dla doradców podatkowych. "Kończymy polonizację rozwiązań niemieckiego partnera - firmy Datev. Ich sprzedaż chcielibyśmy rozpocząć pod koniec 2004 r." - zapowiadają przedstawiciele Matrix.pl.

W ubiegłym roku finansowym - zakończonym w marcu 2004 r. - przychody Matrix.pl wyniosły prawie 91 mln zł, a zysk netto 5,7 mln zł. W tym ma być odpowiednio: 105 i 6,4 mln zł. "Perspektywy są dobre. Wyraźne ożywienie widać w związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej, poprawą sytuacji w kraju, a także na interesującym nas najbardziej rynku MSP" - stwierdza Marek Kobiałka. W roku 2003 klienci Matrix.pl otrzymali 200 tys. euro dofinansowania do wdrożeń rozwiązań tej firmy. Coraz większe znaczenie w przychodach firmy mają jednak projekty "pod klucz". Jednym z nich jest budowa hurtowni danych dla Polkomtela. Niedawno Matrix.pl wygrał przetarg na budowę kolejnej tego typu instalacji w jednym z banków inwestycyjnych. Firma liczy na kolejnych klientów z sektora finansowego.


TOP 200