Maszynowe uczenie wkroczyło do przeglądarki Chrome

Google jest twórcą przeglądarkowej, wspoganej sprzętowo biblioteki open-source, która realizuje zadanie maszynowego uczenia. Bibliotekę Deeplearn.js wspiera na razie wyłącznie desktopową wersję przeglądarki Chrome, ale Google informuje, że wkrótce będą ją obsługiwać również inne urządzenia.

Deeplearn.js korzysta z usług jednostki obliczeniowej GPU oraz wspiera języki programowania TypeScript i JavaScript. Używając oprogramowania WebGL JavaScript API, Deeplearn.js może wysyłać do jednostki GPU żądania wykonywania obliczeń wspomagających zadanie maszynowego uczenia się.

Biblioteka wykorzystuje szereg technologii, który były wcześniej wprowadzone do takich narzędzi, jak TensorFlow (biblioteka wspierająca maszynową inteligencję) oraz NumPy (pakiet Python do prowadzenia naukowych obliczeń).

Zobacz również:

  • Ta technika rozwiązuje problem ograniczonej wielkości okien kontekstowych obsługujących modele językowe LLM

Chociaż Deeplearn.js korzysta w domyślnej konfiguracji z języka TypeScript, to użytkownik może też przełączyć się na język JavaScript. Ze szczegółami tego nowatorskiego rozwiązania można zapoznać się na tej stronie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200