MasterCard wprowadza nową usługę sprawdzania kart debetowych

MasterCard zamierza wprowadzić w pierwszym kwartale 2007 r. nową usługę, która ma pomoc bankom i innym wydawcom kart wykrywać oraz blokować w czasie rzeczywistym oszustwa dokonywane podczas procesu autoryzacji płatności w punktach kasowych.

Usługa jest opracowywana w kooperacji ze spółką BasePoint Analytics. Firmy uważają, że transakcje uwiarygadniane poprzez PIN są jednymi z bardziej bezpiecznych dla posiadacza karty. Nowa usługa ma jeszcze zwiększyć poczucie bezpieczeństwa konsumentów, obawiających się oszustw online, takich jak przechwytywanie identyfikatorów, wyłudzenie danych poczta elektroniczną itp. Tego typu oszustwa mają negatywny wpływ na wybór takich form płatności.

Do radzenia sobie z oszustwami związanymi z kartami debetowymi, większość banków używa dzisiaj systemu Falcon firmy Fair Isaac lub opracowanych we własnym zakresie.

Usługa Online Fraud Monitor MasterCard ma wykorzystywać własny model punktowania ryzyka, który w wyliczaniu prawdopodobieństwa oszustwa przy indywidualnych transakcjach opierał się będzie na takich czynnikach, jak wydatki z konta, historie transakcji i aktywność na poziomie urządzeń. Jeżeli np. karta, która wcześnie używana była do codziennych zakupów domowych zostanie użyta w dużej transakcji za granica, to transakcja taka zostanie oznaczona wskaźnikiem wysokiego ryzyka w celu podjęcia odpowiednich działań alarmowych.

Podobne możliwości wykrywania oszustw MasterCard oferuje od pewnego czasu dla kart kredytowych, za pośrednictwem usług Expert Monitoring System i MasterCard Alerts. Nowa usługa pozwoli rozszerzyć te możliwości również na transakcje wykorzystujące PIN.

Nad podobnymi możliwościami wykrywania nadużyć pracuje również Visa.