Markowe oblicza phishingu

DHL, Microsoft, WhatsApp to najczęściej wykorzystywane phishingowo marki, na szczycie listy Check Point Research znalazły się również Google, LinkedIn i Amazon.

Markowe oblicza phishingu

Fot. Geralt/Pixabay

DHL zajął w tym roku pierwsze miejsce na liście najczęściej fałszowanych marek wśród cyberprzestępców, opracowanej przez Check Point Research. Na kolejnych miejscach znalazły się Microsoft i Google jako marki najczęściej wykorzystywane w e-mailach phishingowych i oszustwach.

Raport „Q4 Brand Phishing Report for 2021” pokazuje 10 najczęściej fałszowanych marek w październiku, listopadzie i grudniu 2021 r. Według ekspertów Check Point, marka DHL została wykorzystana w 23% wszystkich ataków phishingowych, które zaobserwowali na świecie. Microsoft zajął drugie miejsce z wynikiem 20%, WhatsApp uplasował się na 11%, a Google pojawił się w 10%.

Zobacz również:

  • Google: grupy hakerskie wykorzystują wojnę jako przynętę w próbach phishingu
  • Trickbot atakuje

Na liście znalazły się także: LinkedIn, Amazon, FedEx, Roblox, PayPal i Apple. Omer Dembinsky, kierownik grupy badań danych w Check Point Software, powiedział, że ważne jest, aby pamiętać, że cyberprzestępcy często wykorzystują trendy konsumenckie, właśnie fałszując popularne marki.

„W tym kwartale po raz pierwszy zauważyliśmy, że globalna firma logistyczna DHL znalazła się na szczycie rankingu jako marka, która najprawdopodobniej będzie fałszowana w celu wykorzystania rosnącej liczby nowych konsumentów online, potencjalnie podatnych na ataki, zwłaszcza w najbardziej intensywnym okresie roku w handlu detalicznym" - powiedział Dembinsky.

Platformy mediów społecznościowych również były częściej poddawane spoofingowi, przy czym strony takie jak LinkedIn przesunęły się z 8. na 5. pozycję w porównaniu z III kwartałem i stanowią obecnie 8% wszystkich ataków związanych z phishingiem. WhatsApp przesunął się z 6. na 3. Pozycję.

"Niestety, marki takie jak DHL, Microsoft i WhatsApp - które znalazły się w pierwszej trójce najczęściej fałszowanych marek w IV kwartale - mogą zrobić tylko tyle, aby zwalczyć próby phishingu. Ludzie zbyt łatwo mogą przeoczyć takie rzeczy jak błędnie wpisane domeny, literówki, nieprawidłowe daty lub inne podejrzane szczegóły, a to właśnie otwiera drzwi do dalszych szkód” – podkreślał Dembinsky.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200