Marki sektora IT najszybciej zyskują na wartości

Z raportu Brandz wynika, że marka Google po raz drugi z rzędu jest najcenniejszą marką na świecie. W porównaniu z zeszłym rokiem jej wartość wzrosła o ok. 30%.

Z raportu Brandz wynika, że marka Google po raz drugi z rzędu jest najcenniejszą marką na świecie. W porównaniu z zeszłym rokiem jej wartość wzrosła o ok. 30%.

86 mld USD

to wartość marki Google, wg raportu Brandz, najcenniejszej na świecie.

Największy wzrost wartości (390%) odnotował jednak BlackBerry (do 14 mld USD). Analizę wartości stu marek przeprowadził Millward Brown Optimor. Przeanalizowano m.in. dane finansowe poszczególnych firm. Pod kątem znajomości marek przebadano również ponad 650 tys. konsumentów z całego świata.

W pierwszej dziesiątce za Google uplasowały się kolejno: General Electric (71,4 mld USD), Microsoft (70,8 mld USD), Coca-Cola (58,2 mld USD), China Mobile (57,2 mld USD), IBM (55,3 mld USD), Apple (55,2 mld USD), McDonald (49,5 mld USD), Nokia (43,9 mld USD) i Marlboro (37,3 mld USD). W zestawieniu nie zabrakło również innych firm z branży IT, jednak wartości poszczególnych marek są dość zaskakujące. Przykładowo Oracle znalazł się na 26. miejscu (22,9 mld USD), a zaraz za nią Intel (22 mld USD). Co ciekawe, 28. miejsce zajęła marka Porsche (21,71 mld USD), a następne SAP (21,66 mld USD).

Największe wzrosty odnotowywały marki z sektora IT. Łącznie wartość 28 uwzględnionych w zestawieniu marek z tego segmentu rynku wzrosła o 188 mld USD. Wartość wszystkich stu przeanalizowanych marek przekracza 1,94 bln USD (1,6 bln USD rok wcześniej).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200