Marki sektora IT najszybciej zyskują na wartości
- (pw),
- 29.04.2008
Z raportu Brandz wynika, że marka Google po raz drugi z rzędu jest najcenniejszą marką na świecie. W porównaniu z zeszłym rokiem jej wartość wzrosła o ok. 30%.
Z raportu Brandz wynika, że marka Google po raz drugi z rzędu jest najcenniejszą marką na świecie. W porównaniu z zeszłym rokiem jej wartość wzrosła o ok. 30%.
to wartość marki Google, wg raportu Brandz, najcenniejszej na świecie.
W pierwszej dziesiątce za Google uplasowały się kolejno: General Electric (71,4 mld USD), Microsoft (70,8 mld USD), Coca-Cola (58,2 mld USD), China Mobile (57,2 mld USD), IBM (55,3 mld USD), Apple (55,2 mld USD), McDonald (49,5 mld USD), Nokia (43,9 mld USD) i Marlboro (37,3 mld USD). W zestawieniu nie zabrakło również innych firm z branży IT, jednak wartości poszczególnych marek są dość zaskakujące. Przykładowo Oracle znalazł się na 26. miejscu (22,9 mld USD), a zaraz za nią Intel (22 mld USD). Co ciekawe, 28. miejsce zajęła marka Porsche (21,71 mld USD), a następne SAP (21,66 mld USD).
Największe wzrosty odnotowywały marki z sektora IT. Łącznie wartość 28 uwzględnionych w zestawieniu marek z tego segmentu rynku wzrosła o 188 mld USD. Wartość wszystkich stu przeanalizowanych marek przekracza 1,94 bln USD (1,6 bln USD rok wcześniej).