Marketplanet bardzo dobrze sobie radzi

Wartość transakcji dokonanych w ciągu czterech miesięcy działalności Marketplanet, platformy handlu elektronicznego, wyniosła 305 mln zł.

Marketplanet, platforma handlu elektronicznego, poinformowała, że w ciągu czterech miesięcy swojej działalności, wartość transakcji dokonanych podczas 102 aukcji wraz z zakupami z wykorzystaniem katalogów zamknęła się kwotą 305 mln zł. Zakupy za pośrednictwem tej platformy pozwoliły Telekomunikacji Polskiej SA zaoszczędzić około 111 mln zł, co stanowi 36% wartości przeprowadzonych na Marketplanet operacji handlowych. Głównym klientem platformy była do tej pory TP SA. Od sierpnia także Centertel, operator sieci Idea, przeniósł swoje zakupy na platformę. Dla Centertela Marketplanet przeprowadził trzy aukcje, na których licytowano samochody osobowe. Wielkość transakcji zamknęła się kwotą prawie 3 mln zł, a uzyskane oszczędności przy bardzo niskich cenach wyjściowych wyniosły 4%.

Marketplanet jest elektronicznym rynkiem handlu towarami dla przedsiębiorstw (rynek B2B). Specjalizuje się w obniżaniu kosztów działania podmiotów gospodarczych dzięki zastosowaniu rozwiązań internetowych. Marketplanet działa poprzez system aukcyjno-katalogowy, dzięki któremu producenci i dostawcy różnego rodzaju usług i towarów mogą zabiegać o umowę z jednym z klientów platformy. W umieszczonych na platformie Marketplanet katalogach znajduje się już ponad 10 tys. produktów, a platforma przygotowuje podłączenie do rynku elektronicznego ok. 70 dostawców.

Zobacz również:

  • Podsumowanie IFA 2023 okiem redakcji Computerworld

Giełdą elektroniczną Marketplanet zarządza spółka zależna od TP SA, Otwarty Rynek Elektroniczny (ORE), w której 100% udziałów posiada narodowy operator. Spółka działa od kwietnia 2001 r., jej kapitał założycielski wynosi 20 mln zł (docelowo ma wynieść 90 mln zł). Oficjalnymi partnerami ORE są firmy: Hewlett-Packard Polska, odpowiadająca za wdrożenie systemów bezpieczeństwa oraz usług integratorskich oraz SAP Polska wraz z CommerceOne, które dostarczyły oprogramowanie e-commerce i know-how niezbędne do działania platformy. Prokom Software SA został partnerem, który wspomagać będzie Marketplanet w integracji systemów informatycznych i przygotowaniu oferty dla uczestników rynków wertykalnych tworzonych w ramach platformy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200